Optimisten hade fel

Jag skrev ju inför matchen att optimisten i mig faktiskt trodde att H43 skulle kunna skaka Sävehof. Det var tyvärr alldeles fel och istället var man inte ens nära. Sävehof tog tag i taktpinnen direkt och fick ganska tidigt ett par måls övertag. Sen rann det tyvärr iväg. 19-11 i paus blev till slut 38-25. Man förlorar alltså med 13 mål vilket innebär att målskillnaden jämfört med Lindesberg nu är +/-0.

I första halvlek verkade det som om H43 endast hade tre spelara på plan. Zoran Roganovic, Daniel Lindqvist och Johannes Sandgren stod ensamma för H43:s samtliga 11 mål i den första halvleken. Jag har som vanligt när H43 spelar bortamatch följt matchen via heh:s online rapportering. Av det jag kunnat utläsa av den verkar där inte funnits något kant och linjespel alls. Och att bara spela runt på nio meter och skjuta lite då och då, det håller inte på elitserienivå!

Något bättre verkar det ha blivit i den andra halvleken när Christoffer Fors får göra ett par mål, men spel ut på högerkanten eller inspel till linjen verkar fortsatt ha lyst med sin frånvaro. Nej, Zoran och Lindqvist gör säkert en bra insats, men vi kan inte vara så här beroende av någon enskild spelare. Ett bättre kollektivt spel måste till, och det är bråttom. För även om det kan lösa sig med hjälp av lite bra resultat så ska man om inte annat klara sig genom en kvalserie också!

Kanske är jag orättvist hård, och visst borde jag akta mig för att dra förhastade slutsatser då jag inte sett matchen eller läst något referat från den. Det kan ju faktiskt vara så också att Sävehof haft en mycket bra dag på jobbet och visat sin klass. Och då vet vi att Sävehof förmodligen är bäst i sverige! I så fall kan en förlust vara okej. Men det kan aldrig vara okej aldrig vara nära och att förlora så stort.

H43 ligger fortfarande före Lindesberg. Men nu kan vi inte längre räkna in målskillnaden som en faktor. Det kan bli så illa att inte ens en seger hemma mot Alingsås på lördag räcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0