Och en bra start blev det

Jag önskade mig en bra start av kvalserien och det var precis vad jag fick. 25-27 slutade matchen i Ystad och H43 visade styrka när man avgjorde under dem sista 10 minuterna.

Av personliga skäl fick det bli att jag stannade hemma från Ystad. Men tro mig, jag hade allra helst velat vara där. Har istället följt matchen på heh:s online och det ger ju långt ifrån hela bilden. Så jag nöjer mig med att kontatera att det här var starkt gjort, ett riktigt styrkebesked.

På förhand kändes IFK Ystad som den starkaste utmanaren av dem allsvenska lagen. Att då inleda med att besegra dem på bortaplan ger givetvis mycket goda förutsättningar för att fortsättningen av kvalserien också ska bli trevlig. Men det gäller att vara fortsatt ödmjuk och ha rätt inställning i kommande matcher.

Verkar faktiskt som om Önnered samtidigt har givit Kristianstad riktigt tufft motstånd. Om det tyder på att Kristianstad kan få större problem än jag trott, eller om Önnered är bättre än vad jag trott låter jag vara osagt! Ska bli skoj att följa fortsättningen.

Jag vill här också passa på att skicka en uppriktig ursäkt till H43:s ledning. Jag har kritiserat behandlingen av oss årskortsinnehavare då det inte verkat som om våra platser varit reserverade för oss även i kvalserien. Det visar sig nu att så är fallet. Jag har också fått ett mail skickat till mig om detta, men har tyvärr haft dålig koll på en så kallat alternativ mailadress. Som bloggare tar jag mig friheten att kritisera det jag tycker borde vara bättre. Men för att det ska vara konstruktivt och bra måste jag givetvis tillgodose mig rätt information och vara riktigt påläst om det jag skriver. Det har jag alltså inte varit i detta fallet vilket är för dåligt, och detta ska inte upprepas.
Detta är ingen klagomur utan en kanal för att ventilera mina känslor som stor H43 supporter. Jag vill bara H43:s bästa och hoppas att min blogg kanske på sikt till och med kan öka intresset för H43!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0