Några dagars lugn

Imorgon spelas elitseriens sista omgång. Och som H43 supporter slipper man nu sitta med magont och en puls på 120 i så där en och en halv timme! Segern mot Alingsås igår smakar nästan ännu bättre idag. Nu kan man spela ut i sista omgången mot Skövde, kanske vila någon spelare som känner av någon skada, och göra precis allt man kan för att vara så väl förberedda som möjligt när kvalserien drar igång nästa helg.

Ni som läser den här bloggen lite då och då har läst det ena inlägget efter det andra om viktiga matcher. Förutsättningar som gäller lagen emellan, och vem som bör slå vem. Det känns ganska skönt att slippa tänka på det under några dagar och för en kort stund kontatera att laget i mitt hjärta verkligen presterade när det gällde som mest!
Dessutom slipper vi alla spekulationer om eventuella "läggmatcher" och annat snack som skulle kunnat bli verklighet eftersom Lugi i högsta grad kunnat avgöra H43:s framtid!

Nu ligger det istället helt och hållet i H43:s egna händer. Man ska inte vara naiv och tro att kvalserien blir en enkel resa. Men det är ganska stor skillnad på elitserielagen och de allsvenska lagen, och på något sätt tror jag faktiskt att H43 kan må bra av att inte vara så nederlagstippade som man varit under stora delar av säsongen.
Läste någonstans att H43 ska börja borta mot IFK Ystad nästa helg. Men med tanke på att det inte ens är helt klart med vilka lag som kommer att spela i kvalserien så tar jag det än så länge med en nypa salt!

Kvalserien återkommer jag till när det närmar sig. Först är det match imorgon. Och faktiskt bryr jag mig inte så mycket om hur det går för H43 så länge alla lämnar planen hela och friska och med huvudet högt!


Kommentarer
Postat av: Maria

Håller helt med, det ska bli skönt att kunna följa en H43-match utan att ha ont i magen och vara på gränsen till hjärtattack..

2011-03-20 @ 21:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0