Lättnad

Så var kvalserieplatsen äntligen säkrad. Men det satt hårt åt! Och på nytt höll man på att tappa en ledning i slutminuterna!

H43 spelade stundtals riktigt bra handboll idag. Första halvlek är med vissa skönhetsfläckar en bra insats. Tight och tätt bakåt precis som man ska spela. Man hade lite svårt med Björn Iveland men annars hade fick man bra träff på Alingsåsspelarna. Framåt bör man fortfarande kunna ännu bättre. Men idag visar man i alla fall ett kollektivt spel som annars försvinner när man spelar dåligt.

Andra halvlek är i stort sett jämn. Alingsås knappar in något mål, men H43 har en ledning på 2-3 mål mest hela tiden. Men med ca. 8 minuter kvar att spela slutar nästan H43 att spela anfallspel. Zoran börjar helt plötsligt göra allt för att tiden ska gå och vips är allt kollektivt tänk borta på nytt. Detta håller verkligen på att straffa sig och Alingsås har 23-23.

Med två minuter kvar får H43 en straff. Och jag begraver ansiktet i mina händer. Jag vågar helt enkelt inte titta! Jag hör dock, och får förklarat att Mikael Aggefors i Alingsås mål är på Zorans straff, men ändå går den in. Sen väntar två minuters oerhörd nervpress. Christoffer Fors får ett jätteläge att avgöra med en knapp minut kvar. Gör allting rätt, men ribban är till slut ivägen! Alingsås har bollen de sista 45 sekunderna men får inte iväg något ordentligt avslut.

Egentligen vet jag inte om glädje är rätt ord för det jag som H43 supporter känner ikväll. För det känns knappast rätt att fira en kvalserieplats. Men en stor lättnad har defenitivt infunnit sig. Nu får vi chansen att klara oss kvar. Och det har vi en mycket bra chans att göra också. Det är ganska stor skillnad på lagen från elitserien jämfört med dem från allsvenskan. Dessutom hoppas jag att man vågar spela ut lite mer nu.

En som fått rätt så hård kritik från mig i stort sett hela säsongen är Daniel Lindqvist. Idag var han precis så bra som vi vet att han kan vara. Och dessutom när det gäller som mest. Jag är imponerad Daniel. Fortsätt så här så är dem lite sämre insatserna tidigare i år defenitivt glömda.
Tycker nog att alla får godkänt idag. Ingen som faller ihop så att säga. Skönt att man kan prestera under den pressen man har, det är en viktig egenskap inför kommande kvalserie.

Hörde ingen publiksiffra idag, men skulle gissa på att där var ca 500-600 personer. Inte godkänt givetvis. Men vi som var där. Det här gjorde vi bra, vilken stämning det var långa stunder. Och idag stöttade vi verkligen vårt lag. En eloge till er som var där idag. Och till er som inte var där. Nu väntar fem hemmamatcher i kvalserien där allt stöd i världen behövs!

Kommentarer
Postat av: plasta-per

jag sa ju att det skulle gå vägen ha det plasta per

2011-03-20 @ 11:31:28
Postat av: Birger Henningsson

Hoppas nu kvalet går bra och att vi får en eller två förstärkningar till nästa år, det skall finnns någon junior som är en duktig mittsexa och en riktigt bra 9 meters spelare, kanske någon från Ystad? Det är inte hälsosamt att vara H43 supporter.

2011-03-20 @ 12:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0