Glädjande och oroande

Efter att ha läst lite om gårdagens match förstår jag att H43 kanske inte gjorde någon höjdarmatch. Men för att prata ren svenska så skiter jag i det. Precis som jag skrev inför kvalserien så betyder inte stilpoäng ett smack nu. Istället är det oerhört starkt att vinna en jämn match när spelet inte stämmer riktigt.

Tre spelare sticker ut i målprotokollet. Zoran, som vanligt, Christoffer Fors och Johannes Sandgren. Tycker det är oerhört skoj varje match som Stoffe och Johannes lyckas. Det tyder på att det finns en viss återväxt att bygga på. Dessa två har verkligen blommat ut under säsongen och jag hoppas att deras underskrift finns på kontrakt som gäller även för nästa säsong.
Undrar förresten när Jan Gustafsson som skriver handboll för Sydsvenskan ska lära sig att Johannes heter Sandgren och inte Sandberg?

Vad gäller Zoran så ska han givetvis ligga med högst i målprotokollet. Det är nu han som storstjärna och lagkapten ska ta ansvar och visa vägen. Det gäller dock att han gör det på rätt sätt. Ibland kan det bli lite mycket "one man show" när han vill avgöra helt på egen hand utan uppbackning. Och det klarar inte ens våran "Z".
Vad som oroar mig är att Zoran tydligen har en del ryggproblem. Komiskt nog uppstod problemen efter lek med barnen i hemmet. Nu tror jag mer eller mindre att Zoran ska vara rullstolsbunden för att han ska kasta in handduken, men han har inte kunnat träna på 14 dagar och det försvagar givetvis honom som handbollspelare. Kvalserien håller på ca. en månad. Och för varje dag som går nu utan att Zoran tränar försvagas givetvis Zoran som individ, men det påverkar också samspelet i laget!

En annan sak som jag reagerade på igår var att det verkade som om Kalle Björkman fick mer speltid än vanligt. Kan förvisso ha fått det om bakfoten eftersom jag inte såg matchen. 2 mål blev det i alla fall och även om han inte övertygar känns det som om han är lite på gång efter en direkt miserabel höst. Kul i så fall!

Idag börjar slutspelet för Lugis del. Och faktiskt kan slutspelserie B avgöras lite redan idag. Skulle Guif slå Lugi i Lund så är det knappast troligt att Lugi kan gå förbi Guif i slutändan. Då får man rikta in sig på andra platsen och troligen möta Sävehof i semifinal. Och då går man inte till final. Sävehof gjorde en styrkedemonstration som hette duga mot Skövde igår. Det var liksom klasskillnad från minut ett. Och även om Skövdespelarna ska skämmas för sin insats så har jag svårt att se vilket lag som ska rå på Sävehof!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0