Fokus på lördag

Sävhofmatchen igår var verkligen inte bra. Zoran säger till Kvällsposten att spelarna nu måste ta sig samman och förtjäna sin plats i elitserien. Det håller inte att visa dålig attidtyd i viktiga matcher och gå och hoppas på att Lindesberg ska förlora hela tiden! Han nämner också att spel i allsvenskan inte lockar så mycket och att han i så fall får ta ett snack med ledningen om framtiden. Nu hoppas vi ju så klart att det inte blir så, men jag förstår Zoran. Han är alldeles för bra för allsvenskan.

Med risk för att bli tjatig kan jag inte låta bli att nämna att där inte står ett enda ord på H43:s hemsida om gårdagens match. Oavsett om det är tråkigt att skriva om en storförlust så är det en nyhet som rör klubbens herrlag. Lite info om matchen och eventuellt någon kommentar från en spelare eller Tomas Westerlund. Ska det vara så förtvivlat svårt att få till? Jag har varit inne på det förr och jag säger det här igen. Hur ska handbollen någonsin kunna växa om inte klubbarna bjuder till!

Nu gäller det att fokusera på rätt grejor inför matchen mot Alingsås på lördag. H43 har denna säsongen varit ett betydligt bättre hemmalag än bortalag och Alingsås är inte Sävehof så givetvis är chansen till seger betydligt större på lördag. Men det gäller att man tar sig an uppgiften på rätt sätt. Man kan inte spela som om man har allt att förlora. Rätt nivå på tändningen plus att huvudet måste vara med ute på planen. Jag vill se spelare som vågar vinna!

Kommentarer
Postat av: Sebastian

H43 håller nog att att byta hemsidesplattform, eftersom denna sidan kommer upp istället http://www.intridium.se/



Men det är fallet, borde dom kanske förvarnat sina besökare att byte är på gång, med risk för driftstörningar, och inga uppdateringar.

Om du nu är plattformsbyte på gång kan jag ju tycka att tidpunkten är ganska illa vald.

2011-03-17 @ 17:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0