Farligt nära nedflyttning

Nej, H43 räckte inte alls till mot Guif. Inget konstigt med det egentligen och inget jag hade förväntat mig på förhand. Det tråkiga i sammanhanget är att man mer eller mindre rasar ihop som ett korthus direkt från minut ett.

Inför matchen påpekade jag det viktiga i att inte förlora stort då mållskillnaden kan komma att bli mycket viktig. Tyvärr blev det just en stor förlust och nu har man endast sju måls bättre målskillnad än Lindesberg. Ett Lindesberg som lyckades slå Malmö igår med uddamålet och nu endast ä två poäng efter. Två poäng och sju mål, USCH!

H43 släppte in 38 mål igår och det är lätt att tro att försvarspelet var dåligt. Själv väljer jag att tro att det på nytt var ett dåligt anfallspel som ledde till storförlusten. Detta baserar jag på att Guifs klart bästa målskyttar var Mathias Tholin och Mathias Zachrisson. Det är väl känt att Tholin och "Zacke" springer på allt som rör sig och H43:s ostrukturerade anfallspel med dåligt tålamod har säkert varit rena julafton för dem båda!

Det som oroar mig mest är att H43 från start halkar efter. Det verkar inte riktigt som om man är med. Man har allt i världen att spela för, defenitivt mer än Guif även om dem spelar för seriesegern, och ändå är motivation så långt efter klass. Obegripligt!
Kolla på Lindesberg den senaste tiden. Snacka om att prestera när det gäller som mest!

För H43:s del gäller det nu snabbt att ta sig i kragen. Vinst mot Hammarby på lördag känns allt mer som ett måste. H43 ligger fortfarande före Lindesberg i tabellen och om man bara tar några poäng nu så tar matcherna så att säga slut för Lindesberg. Besvikelserna har varit många på sistone. Nu gäller det banne mig att visa att man kan prestera när det gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0