Amatörer

Båda lundaklubbarna har den senaste veckan bjudit åskådarna på fri entré med hjälp av sina sponsorer. Detta tycker jag är ett bra grepp att ta till någon gång varje säsong. På så sätt lockar man folk till matcherna som inte annars skulle kommit. Stämningen ökar, och kanske är där någon som får blodad tand och när nästa hemmamatch stundar så betalar man gladeligen biljettpriset för att gå.

Men försöken att locka ny och större publik till matcherna får absolut inte ske på bekostnad av sin trogna publik. Vi som betalt dyra årskort för våra platser och som stöttar våra lag i vått och torrt! Och detta var enligt uppgift precis vad som hände igår vid mötet mellan Lugi och Aranäs.

Jag och min fru har vårt handbollsintresse gemensamt. Men bara för att spetsa till det hela lite så håller vi inte på samma lag. Nä givetvis håller min fru på Lugi medan jag håller på H43. Detta funkar alldeles utmärkt förrutom kanske under just derbymatcherna!
Hur som helst så har vi på grund av detta intresse årskort på både H43:s och Lugis matcher. Igår var jag förhindrad att följa med på matchen men min fru har beskrivit följande scenario.

När dem kom till foajén visade det sig att Lugi delade ut fribiljetter till samtliga åskådare. Just detta anser jag vara en god tanke då man får sin bestämda plats och inte behöver leta sig blodig på en bra plats när man väl kommer in. Min fru påpekar att hon har årskort och behöver då inte någon fribiljett. När hon går in i själva arenan kollar dem överhuvudtaget inte årskortet. Väl på plats så sitter det redan någon på dem platser vi nu haft under flera säsonger. Min fru påtalar detta och visar årskorten. Personerna som sitter på platserna visar då upp fribiljetter dem fått av Lugi med just våra platser! SKANDAL

Detta är mer eller mindre att spotta sina trogna årskortsinnehavare i ansiktet. Vi är faktiskt dem ända som i princip har betalat för just denna matchen och då ska vi kunna förvänta oss att sitta på våra vanliga platser.

För att rätt ska vara rätt så var det inte bättre på H43:s match mot Redbergslid i söndags. Men där räddades situationen av att H43 just nu endast drar dem närmast sörjande till sina matcher i princip!
H43 gjorde däremot allt rätt i höstas i matchen mot Lindesberg när det också var fri entré. Då hade man satt en lapp på stolsryggen med "reserverad" på alla årskortsplatser! Precis så borde det vara!

Lugi firar ganska stora framgånger på planen både för herrar och damer just nu. Men utanför känns amatörmässigheten direkt pinsam mellan varven, och faktiskt värre än för H43.
H43 har ett system vid köp av årskort där man mailar in önskade platser. Sätter in pengar på deras plusgiro och sen dimper korten ner i brevlådan lagom till första hemmamatchen. Detta känns modernt och helt okej år 2010-2011.
Ska man ha årskort hos Lugi går det även där bra att maila in sitt intresse. Men när man ska ha korten får man själv ta sig till arenan och då är det endast kontant betalning som gäller. 80-talet fortfarande eller???

Så vill någon komma och prata proffsliga med mig så är ni hjärtligt välkommna. Tror nämligen inte dem amatörer som styr klubbarna idag klarar av att möta dem krav en proffsliga innebär!

Kommentarer
Postat av: Frun

Kan även påpeka att speakern vid lugis matcher är urusel! Skoj att gå på match den 10februari och få höra "Välkommen till Lugis hemmamatch idag den 10november" ??????!!!!!!

2011-03-05 @ 09:14:07
Postat av: Maria

Du är välkommen över till H43 istället... :)

2011-03-05 @ 22:38:27
Postat av: Blå Nilen

Av någon anledning blir jag inte lyckligare av att Lugi också placerade fripassagerarna på platser som trogna supportrar redan betalat för...det var som du skriver illa nog på H43-RIK där min plats plötsligt var upptagen. Förstår inte att det ska vara så svårt.

2011-03-05 @ 22:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0