Allsvenskan nästa?

Nu är det förvisso 3 omgångar kvar av årets elitserie. Och Aranäs gjorde så att säga sitt jobb mot Lindesberg idag. Men det spelar snart ingen roll hur många andra lag som gör sitt jobb när H43 själva inte gör det!
Matchen mot Hammarby idag var på pappret den lättaste H43 hade kvar. Nu väntar svåra uppgifter som Sävehof borta, Alingsås hemma och avslutningsvis Skövde på bortaplan. Givetvis kan H43 precis som andra lag skrälla. Problemet är väl att spelet lämnar så mycket övrigt att önska just nu att jag har svårt att se det hända!

H43 är inget dåligt handbollslag egentligen. Man har duktiga handbollspelare på nästan varje position som inte gör bort sig på något sätt. Problemet är man inte får det att fungera som en enhet och framförallt inte över 60 minuter. Idag gör man tillexempel en jättebra period dem första 15 minuterna av andra halvlek. Där funkar allt, bakåt och framåt och Espen får ta i ett par bollar längst bak. Dem andra 45 minuterna är inte lika muntra. Man börjar i och för sig matchen helt okej, men sen går anfallspelet som vanligt i stå. Och tyärr gör Espen inte  sin bästa match för säsongen. Albin Tingsvall får kanske härja lite väl fritt. Men när han skjuter från 10-11 meter så ska Espen åtminstone kunna ta något skott!

H43 spelarna är så klart tyngda av situationen som uppstått. Tyvärr avspeglar det sig lite grann på planen. Ogenomtänkta beslut, slarviga avslut och bortkastade bollar. Så fort Hammarby kom ikapp och förbi blev det nästan lite panik i anfallspelet. Det är givetvis jättelätt för mig att sitta på läktaren och säga hur det borde va istället jag är medveten om det. Men visst ska vi kunna kräva mer av spelare på elitnivå!

Idag gör Zoran och Cristoffer Fors en bra match. Övriga kommer inte riktigt upp i nivå. Roligt att se Christoffer Fors hur som helst. Han gör en jättefin match idag och har haft en fantastiskt fin utveckling dem senaste matcherna. Jag hoppas så mycket att jag får fortsätta se honom utvecklas i H43:s tröja på elitnivå nästa år. Stoffe stannar nog gärna i H43. Mer tveksamt om H43 stannar i Elitserien.

Ingen blir gladare än jag om jag får fel. Men någonstans känner jag nu att det är dags att mentalt förbereda sig på att se lag som Hallby, Alstermo och Hästö nästa säsong. Alstermo hemma en onsdagkväll, det blir veckans höjdpunkt det! Nä, skämt å sido. Oavsett vilket kommer jag att fortsätta följa och stötta mitt lag. Mif:s hockeysupportrar har en jättebra ramsa: VAD SOM ÄN SKER, VI KÄRLEK GER, VI KOMMER ALLTID ÄLSKA ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0