Truppen, vänsternior

Blir ganska långt mellan inläggen nu, men sen är ju inte handbollen inne i sin mest intensiva period nu heller. I min genomgång av truppen har turen nu kommit till vänsterniorna!

Inför den gångna säsongen så kändes det nästa lite som om alla och ingen kunde spela vänsternia. Men allterftersom säsongen gick så kändes Johannes Sandgren mer och mer som det naturliga första valet. Jämte honom spelade Daniel Lindqvist och mycket på den nämnda positionen. Och inför kommande säsong är det dessa båda herrar som ska dela på sysslan som vänsternia.

Johannes Sandgren tror jag mycket hårt på. Säsongen som gick var hans tredje i H43 och det var först nu som han på allvar vuxit in i elitseriekostymen. Johannes har den mycket bra egenskapen att han när han bestämmer sig för att satsa verkligen går rakt på mål, och då är han också mycket svårstoppad för försvararna. Jag tycker också att han utvecklat sitt skott på ett bra sätt. Vad han däremot måste bli bättre på är passningspelet och framförallt då utspel till kanten och inspel till linjen.

Daniel Lindqvist är på pappret en av H43:s absolut bästa spelare. Men den gångna säsongen blev allt annat än en fullträff. Daniel fick utstå hård kritik av mig på den här bloggen, kanske en smula orättvist ibland kan jag känna så här i efterhand. Men mycket beroende på de höga förväntningar jag hade på honom. Skillnaden inför nästa säsong jämfört med den gångna är att Daniel nu är uttalad vänsternia, något jag tror är till hans fördel. Som mittnia och spelfördelare verkar det som om Daniel känner alltför stor press att vara konstruktiv och alltför ofta kör fast. Då gör han det bättre som vänsternia när han får komma rättvänd i fart och få uttnyttja lägena som uppstår.

Bakom dessa både herrar finns också Pontus Ingesson.. En egen produkt jag tyvärr inte vet något alls om.

Jag tror att vänsternio postionen får ett lyft nästa säsong. Om Johannes tar ytterliggare ett steg i utvecklingen samtidigt som "Gedda" närmar sig för honom normal form så får H43 ett helt annat hot från vänsternio jämfört med vad som var fallet den gångna säsongen.

Avslutningsvis kan jag bara konstatera att Nemanja Milosevic nu är helt klar för Lugi nästa år. Kan väl skryta lite och påpeka att jag spekulerade i detta långt innan det kom ut i tidningarna. I dagens sydsvenska är där en bild på Nemanja i Lugis tröja. En bild som ger mig rysningar. Men trots allt var det inte Nemanjas val att lämna H43 så det är bara att önska honom lycka till i Lugi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0