Olof Ask, rättelse.

En besökare på bloggen har via kommentatorsfältet på det förra inlägget förklarat närmare hur det ligger till. Tycker det är jättebra att ni som eventuellt har bättre inblick i H43, eller handbollen rent allmänt hör av er och rättar mig när jag är ute och cyklar. Kanske kan det tyckas att jag borde göra min reserch bättre innan jag publicerar inlägg, men i dagsläget är det inget jag direkt har möjlighet eller framförallt tid att göra. Jag har precis som de flesta andra en familj, ett hus och ett heltidsjobb som tar en del tid i anspråk. Därför tänker jag även fortsättningsvis ventilera mina åsikter här även om de kan innehålla faktafel eller om de råkar trampa på ömma tår. Jag hoppas att ni som läser finner mina tankar och åsikter läsvärda.

Hur som helst så har jag förstått det som att H43 faktiskt gjort allt dem kunnat för att Olof Ask skulle få möjligheten att återvända till klubben när han var färdig med sitt utlandsäventyr. Något Olof hade för avsikt skulle ske om 2 år. Tyvärr är marknaden i europa inte var den var innan den senaste lågkonjunkturen och några intressant alternativ dök aldrig upp för Olof Ask.

När Olof insåg att det inte skulle bli något vidare europaäventyr blev det isället intressant att vända hemåt och så sakteliga slussas in den civila karriären som ska ta vid efter handbollskarriären. När Olof bestämde sig för detta hade H43 redan spikat årets trupp och ingen möjlighet fanns att ta in Olof i truppen.

Ungefär så tror jag att det har gått till, och rätta mig nu gärna om jag återigen fått det om bakfoten. Jag får be om ursäkt till H43:s ledning att jag var onödigt hård när det nu visat sig att man faktiskt gjort allt man kunnat.

 

Vad gäller övriga elitserieföreningar i skåne och kanske framförallt Lugi tycker jag däremot fortfarande att det är konstigt att man inte har mer att locka med än OV Helsingborg. Elitseriespel i sig bör ju locka betydligt mer än allsvenskt spel. Å andra sidan är jag som H43 supporter mest glad åt att vi slipper se Olof i Lugis vinröda tröja, det hade inte känts bra.


Kommentarer
Postat av: Kula

Tycker inte du behöver be om ursäkt! Bloggar är väl till för att ventilera sina åsikter och kanske framförallt att ge, i detta fall H43, möjlighet att höra och förstå supportranas syn på saker. Då är det väl bra om någon med bättre insyn kan kommentera och i vissa fall rätta ev. sakfel i bloggen. Nej, fortsätt att ha dina egna ideer och uppfattningar så får de som har en annan uppfattning eller känna sig trampade på tårna möjlighet att kommentera.

2011-07-07 @ 11:04:28
Postat av: Maria

Håller helt med ovanstående. Fortsätt ventilera Dina åsikter, inte bara förmedla vad andra tycker och säger. Du är uppskattad!

2011-07-07 @ 18:20:44
Postat av: Världmästare på läktaren

Re: Kula.

Vad betyder en supporters åsikt om supportern grundar sin åsikt på faktafel?



Bara för att man skriver en blogg så betyder inte det att man inte har ett ansvar för att få läsarna att förstå skillnaden på vad som är "fakta" och på vad som är åsikter i sina inlägg.



RE: Maria

"Whenever you find yourself on the side of the majority it's time to pause and reflect" - Mark Twain

2011-07-08 @ 08:57:56
Postat av: Oskar

Trevligt att höra att mina inlägg uppskattas. Givetvis är det bra om huvuddelen av mina inlägg bygger på fakta. Men för egen del tycker jag det är perfekt om någon annan kommer med faktan när jag själv kanske fått saker om bakfoten. Dessutom brukar jag vara noggrann med att påpeka om jag inte vet sanningshalten i det jag skriver om.

Fortsätt att kommentera!!

2011-07-08 @ 10:54:49
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/
Postat av: Kula

RE:Världsmästaren på läktaren

Vi som följer Oskars blogg vet att Oskar klagat på

H43:s hemsida och information och jag tror Oskar försöker hämta så mycket info det går innan sina inlägg, dessutom är han ofta noga med att påpeka att det är spekulationer från hans sida. Känns som om du har en öm tå som Oskar lyckats trampa på.Men du som verkar insatt är ju precis lika välkommen att kommentera och "rätta" till om du anser något är fel. Men jag tycker fortfarande att Oskar inte behöver be om ursäkt!

2011-07-08 @ 17:26:09
Postat av: Världmästare på läktaren

Re: Kula



Att H43:s hemsida är från stenålder är inget nytt. Jag VET däremot att man en person inom föreningen som jobbar med att utveckla en ny hemsida. Eftersom arbetet är ideellt så tar det mycket längre tid än om klubben anlitat någon.



Av det jag läst på denna bloggen så tror jag inte Oskar hämtar sin information ifrån H43:s hemsida, det finns saker som Oskar tagit upp som han inte borde vetat om. Däremot kan jag dementera att Zoran ska lämna H43 även om han skulle vara "missnöjd" med lagets utveckling.



Jag har ingen öm tå, det var inte jag som bad Oskar att be om ursäkt, jag kommenterade endast vad han skrev.

2011-07-10 @ 09:10:10
Postat av: Maria

Världsmästare på läktaren?! Undra vem av oss det är som borde tagga ner lite.. Givetvis vet jag att det är skillnad på åsikter och fakta, men jag vill få uppskatta dem ändå. Det är ju inte så att det skrivs överdrivet mycket om H43 i andra kanaler.

2011-07-15 @ 21:18:32
Postat av: Världmästare på läktaren

Re: Maria



Detta skrev jag till dig;

"Whenever you find yourself on the side of the majority it's time to pause and reflect" - Mark Twain (använd Google:s översättning om du inte förstår engelska)



Resten har inget med dig och göra om inte du och "Kula" är samma person. Så jag vet faktiskt inte varför jag borde tagga ner, kan du förklara det?

2011-07-29 @ 10:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0