Stackars Kim

I mitt förra inlägg skrev jag att det finns många i och omkring landslaget som jag nu unnar den här framgången! En av dem jag syftar på är just Kim Andersson. Han har varit med under hela resan. Från slutet av Bengan boys! Kim har många gånger fått utstå svidande kritik i landslaget. Inte minst under dem åren han bar kaptensbindeln.

Så i år var han då tillbaka i en lite annorlunda roll. Efter ett långvarigt uppehåll för skada gjorde han comecack i december i Kiel. Var ingen man för 60 minuter, men väl en mycket bra komplementspelare till Oscar Carlén. Det har mellan varven synts att han varit lite rostig, men utan pressen som lagkapten har han mellan varven visat vilken fantastiskt duktig handbollspelare han är!

Tyvärr tog hans vm slut idag. Eller ja, egentligen igår men domen kom idag. Ca 10 minuter in i matchen mot Kroatien i samband med ett mål han gör träffar hans tumme en kroat. Kim spelar vidare ett tag men tummen svullnar upp. Dagens röntgen visar en fraktur som kräver omedelbar operation!

När hela sverige jublar över det faktum att vi ska få spela om medaljer igen. När dem riktiga russinen ska plockas ur kakan. Då får inte Kim Andersson vara med längre. Ibland är saker och ting inte rättvisa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0