Höstens betyg

Det är ju populärt att betygsätta lag och spelare nu när elitserien gått in i ett uppehåll. Därför tänkte jag passa på att betygsätta H43 spelarnas insats fram till nu.

Skalan är: 1 = Underkänd
                2 = Godkänd
                3 = Bra
                4 = Mycket bra
                5 = Landslagsklass

Det kommer att synas i betygen vilka krav och förväntningar jag har på respektive spelare på förhand. Tillexempel måste ju Zoran leverera på ett annat sett för ett högt betyg, jämfört med till exempel Alexander Ekdahl.
Kommer inte att betygsätta dem som inte spelat, eller om dem spelat vädligt lite. Dock borde kanske Jacob Edes straffräddningar i Malmö Arena omnämnas med ett högt betyg!

Vi kör målvakterna först och sen följer vi nummerordning!


1. Espen Christensen: Kan inte bli annat än en 5:a här. Espen har verkligen vuxit under året och har stundtals varit elitseriens bästa målvakt. Knackar på allvar på den norska landslagsporten!


16. Philip Ståhl:  Får en 2:a av mig. Har gjort ett par bra insatser vilket han ska ha godkänt för. Men totalt sett känns det som om han behöver höja sig något snäpp, annars är vi alltför beroende av Espen. Men Philip är ung och har framtiden för sig!

2. Jens Eriksson: Jens får en 3:a. Började säsongen svagt men har spelat upp sig efterhand, samarbetet med Zoran sitter allt bättre. Fortsätt så här!

4. Kalle Björkman: Ledsen Kalle men här får det bli en 1:a. Du skulle vara förstavalet på höger6, men Creutz har tagit över. Som kantspelare måste man framförallt vara kontringstark och säker i lägena. Kalle har missat alldeles för mycket!

5. Måns Gerdtsson: Blir tyvärr en 1:a här också. Fick ett par chanser i början av säsongen att avlasta Zoran, tog dem inte alls. Vet att han är ung och måste få tid att utvecklas, men ändå!

6. Ola Anto: Svårt här men ger en 2:a. Inte helt nöjd med Olas insatser i den blå tröjan. Har fått allt mindre speltid sen Nemanja gjorde comeback.

7. Andreas Bamberg: 4:a får du av mig Andreas. Jämte Zoran var du vår stora stjärna fram till den olyckliga matchen mot Sävehof. Snabb som få och säker i lägena. Jag hoppas få se dig i den blå tröjan till hösten igen.

8. Oscar Jensen: Avlastar Stoffe Fors nu när Bamberg är skadad. Gör sitt jobb, varken mer eller mindre. 2:a

9. Gustaf Ekström: 2:a blir det här. Dock med viss tvekan. Duktig spelfördelare, men måste bli mer målfarlig för att på riktigt hålla elitserieklass.

13. Daniel Lindqvist: Har varit min stora hackkyckling under hösten. Ett par bättre insatser räddar en 2:a för Daniel, men jag förväntar mig mycket mer. Du är vikitg för oss!

14. Nemanja Milosevic: Trots lång skadefrånvaro har Nemanja fått en 4:a av mig. Vilket lyft det blev med hans inträde i laget. Med mer anfallspel, och lyckosamt sådant är han och knackar på en 5:a

15. Johannes Sandgren: Får en 3:a. Tycker att Johannes utvecklas hela tiden och känns nu som en mycket stabil inhoppare. Hade gärna sett ännu mer speltid på Johannes. Känns som om det är lite tveksamt med förtroendet från Tomas Westerlund här!

17. Fredrik Creutz: Blir nog faktiskt en 4:a här. Fredrik har vuxit något enormt. Från en plats på bänken i början på säsongen till mer eller mindre non stop spel på slutet. En fantastisk kontringspelare. Kom in i banan mer och skjut från nio också, då är du nära min 5:a!

19. Christoffer Fors: 2:a här, men en stark sådan. Behöver bredda sitt register men framförallt bli säkrare i lägena. Något ojämn hittils!

21. Alexander Ekdahl: Gjorde ett par klart godkända inhopp som mittnia tidigare under säsongen. Behöver dock bli mer målfarlig precis som Gustaf Ekström. 2:a

22. Petter Strömberg: Har gjor sporadiska inhopp på mittsex. Klart godkänd och därmed en 2.a. Tror dessutom att här finns stor potential för framtiden!

23. Zoran Roganovic: Kan liksom inte bli annat än 5:a här. Har som sagt höga krav och förväntningar på den här mannen, och han lever upp till dem gång efter gång. Elitseriens bästa spelare kanske. En av dem i alla fall. Om jag får önska något, så kom brett lite oftare Zoran! Fastna inte i mitten.

25. Johan Brännberg: Får en 3:a. Riktigt bra i början på säsongen, men tyvärr med en dalande formkurva. Kör alltför ofta fast i försvaret. Värdera lägena bättre och använd ditt skott!

Det var det hela. Finns säkert någon som inte alls håller med mig, men det här är mina åsikter. Som supporter har man sina favoritspelare, och dem har säkert fått ett högre betyg gratis av mig jämfört med andra!


          


Kommentarer
Postat av: Birger Henningsson

Kul med detta, håller i stort sett med dig.

Bra att du håller grytan kokande även under uppehåll.

2011-01-09 @ 17:09:35
Postat av: Maria

Kul inlägg!! Håller helt med dig ang Kalle.. Största besvikelsen denna säsongen.

2011-01-09 @ 17:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0