Fortsätt så

Någon baksmälla blev det inte, även om Sverige hade vissa besvär med att besegra Sydkorea med 30-24. Återigen inkräktade mitt jobb på min fritid vilket gjorde att jag inte kunde se matchen, något som tyvärr gäller samtliga matcher denna veckan till och med torsdag!

Men jag har förstått att där framförallt fanns tre seger organisatörer. Mattias Andersson gjorde en mycket bra insats i målet och visade att vi nu har två målvakter som är igång ordentligt.
Dalibor Dodor gjorde sin bästa match i turnering. Sydkoreas offensiva försvar passade honom som handen i handsken. Tycker det är skönt att se hur Dado har kommit igång i vm!
Men den främste av dem alla igår måste ha varit Jonas Källman. 8 mål och vad jag har förstått mycket bra spel. Äntligen Källman. Jag unnar honom verkligen denna framgången i landslaget. Som det har låst sig förr, måste ha varit otroligt frustrerande. Nu får han äntligen visa det svenska folket hur bra han är!

Svår match nr 1 är alltså avklarad. Ikävll väntar svår match nr 2 mot Argentina. Ett Argentina som nog får ses som en av vm:s hittils största skrällar. Oavgjort mot Sydkorea, uddamålsförlust mot Polen och så seger igår mot ett otroligt lojt Slovakien!
Sverige är trots allt ett bättre lag än Argentina, men det gäller att va med hela matchen. Seger ikväll och det blir en gruppfinal mot Polen på torsdag!

Måste avsluta med att kommentera matcherna som spelas i Lund. Och tyvärr måste jag säga att jag skäms. Jag bor inte i Lund längre utan en bit utanför. Men som född och uppvuxen i Lund, arbetande i Lund och med den lundensiska handbollskopplingen som H43 supporter så känner jag mig fortfarande som lundabo. Att då läsa i dagens sydsvenskan att där kom hela 720 personer och tittade när dem regerande världsmästarna Frankrike kom på besök för att spela vm match gör mig besviken, ledsen och närmast uppgiven när det gäller handbollens status i lund. Låt vara att det var Bahrain som stod för motståndet och att Sveriges match samtidigt gick på tv. Hur ofta tror ni att ni får uppleva en vm turnering i er stad. Och hur många regerande världsmästare tror ni att ni får chansen att se spela live? Tror knappast att Spaniens fotbollslandslag kommer att visa upp sig på Klostergårdens gräsmatta!
Gnäller ofta på H43:s och Lugis oförmåga att få folk till sina matcher. Men det är nog inte där problemet ligger. Om inte ens ett vm attraherar så visar det bara det jag länge befarat. Handbollen i Lund är inte vad den har varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0