Aj då

Sverige gör ingen bra insats mot Argentina och om jag förstått det rätt är man aldrig riktigt nära att vinna. Dock är det nog dags att på allvar ställa sig frågan om hur bra Argentina är.

Det blir 22-27. Att släppa in 27 mål är kanske 2-3 mål för mycket jämfört med en kväll när försvarspelet sitter till 100%. Men att göra 22 är åt helvete för lite! Återigen är det anfallspelet som går på kryckor! Varför det blir så här kan man alltid spekulera om. Men frågan är om våra förbundskaptener inte kört sin första uppställning lite väl hårt. Vi har så många duktiga spelare på bänken som skulle kunna komma in och avlasta lite mellan varven, men icke!

Kim Ekdahl Du Rietz gör det tydligen väldigt bra när han kommer inte sista kvarten. Jag säger det igen. Hade varit kul med honom på vänsternio och Larholm i mitten!
Kim EDR har för övrigt gjort en mycket bra vm debut totalt, han är ju mest med för att spela sporadiskt, och det har han gjort mycket bra. Men en sak har han kvar att lära sig! Sjunga nationalsången! Tycker det är helt bedrövligt när 15 spelare står och sjunger och en diva längst ut på kanten inte gör det! Kan du inte sjunga, mima då i alla fall! Är det någon gång det är läge att vara patriotisk så är det när ett vm går på hemmaplan!

För att semifinal platsen inte ska vara helt körd måste nog Sverige slå Polen nu på torsdag! Svårt? Ja. Omöjligt? Inte alls. Har på något sätt en bra känsla inför mötet mot Polen. Kanske bättre än vad jag hade inför Argentina matchen. Polen har inte imponerat så här långt i mina ögon. Och samtidigt har Sverige för tillfället lättare mot bättre motstånd. Polen spelar lite mer traditionellt jämfört med Argentina, Sydkorea och Chile!

Mitt i brinnande vm konstaterar jag också att det ska spelas u-landskamp i Malmö. Uttagna i truppen är Philip Ståhl och Christoffer Fors. Riktigt skoj att H43:are börjar synas i landslagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0