Hej vardag

Imorgon startar elitserien om igen och handbollen återgår till något som liknar vardag efter två intensiva och fantastiskt roliga vm veckor. Jag hoppas av hela mitt hjärta att elitserien kan dra en liten liten fördel av den succé man ändå får lova att säga att vm varit! Vi kan troligtvis redan imorgon se om det dragit med sig en och annan extra åskådare till matcherna!

Bevakningen under vm har varit något enorm för svensk handboll. Har svårt att tänka mig att den någonsin varit på denna nivå tidigare. Med hjälp av Tv4 och Tv4 Sport har man i regel kunnat se en eller ett par matcher varje dag. Bra så. Men vi har en bit kvar till vårt grannland som blev silvermedaljörer. Inför semifinal och final hade  man där en liten text i bildkant där man räknade ner inför match. Något som endast händer i svensk tv inför premiärer av något slag. När det så var dags för final visade bägge dem stora kanalerna från finalen. Det är handbollskultur det!

Nu är det dags att vända över fokus mot H43 igen. Imorgon ska vi får se hur man har hanterat uppehållet. Har man lyckats träna på det man behöver och blivit bättre. Eller har man tappat rytmen och behöver en ny startsträcka för att komma igång!
Dessvärre nås man idag av vissa skräckbesked. Nemanja Milosevic kommer att vara borta i ca 2 veckor med en bristning i låret, och dessutom finns frågetecken för Zoran Roganovic som har fått någon typ av knäskada i samband med lansdlagsuppdrag för Montenegro under uppehållet! Nu verkar det trots allt som om Zoran kommer till spel men likförbaskat kan det vara så att H43 får klara sig utan sina förmodligen två bästa spelare.

Annars tycker jag man borde ha en bra chans mot Malmö. Man har ju full pott mot dem tidigare i år. Oavsett om Zoran kommer till spel eller inte så gäller att fler kliver fram. Vi måste få igång ett fungernade kontringspel såväl i första som andrafas. Och för att få det så måste försvar och målvaktspel vara bra.

Kan kännas tomt utan vm ett tag. Men när jag tänker på det ska det bli ganska skoj att få följa elitserien igen. Imorgon intar jag min vanliga plats i Fof Arena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0