Dagen efter och em-kvaltrupp

Med ett dygns distans till debaclet i Lindesberg känns det både bättre och ännu sämre på samma gång på något konstigt sätt. Bättre så tillvida att H43 har allt i egna händer. Lindesberg ska vinna minst tre matcher av dem återstående sex. Att jämföra med dem fyra segrar dem har på sina tjugosex första matcher. Bra så. Sämre beror mer på en känsla som växer sig allt starkare i mig att det kommer att gå åt ......!
Lindesberg har för första gången på hela säsongen i princip vittring på en kvalplats. Dem kommer att sälja sig mycket dyrt, och risken är dem börjar rida på en framgångsvåg. Lindesberg har dessutom en sak som H43 inte har. Ett ordentligt publikstöd på hemmaplan. Detta kan ju i och för sig jag och alla ni som läser bloggen göra vårt bästa för att ändra på. På söndag mot Redbergslid bjuder en sponsor på entrén, kom igen och ta chansen och gå på handboll! Laget behöver precis allt stöd dem kan få!

Idag kom truppen till em kvalet. Inga större konstigheter egentligen med tanke på skadeläget. Zachrisson istället för Lennartsson på höger6. Det kändes som hög tid för det. Däremot ställer jag mig starkt frågande till valet av Sebastian Lindell som reserv på hemmaplan. Han har inte haft någon vidare säsong i år egentligen. Vad har hänt med Marcus Enström?
Mitt6 positionen som vanligt ett frågetecken. Nu får Andreas Nilsson chansen eftersom Mattias Gustafsson ville vara hemma med sina tvillingar. Inget ont om Andreas men det känns inte som om han är riktigt flygfärdig.

Appropå Sebastian Lindell har en tanke vuxit sig allt klarare ju längre säsongen har gått. Tomas Axnérs inträde som assisterande tränare har betytt otroligt mycket för vissa spelare. Kim Ekdahl Du Rietz har tagit det här sista klivit. Anders Hallberg har nått spelmässiga höjder som jag aldrig trodde jag skulle få se hos honom. Och jag tror att mycket beror på Axnérs lidelse för individuell spelarutveckling. Det intressanta i sammanhanget är att Sebastian Lindell är högersexa, alltså samma position som Axnér själv hade. Här borde alltså komma mängder av tips och råd och träningsövningar från en person som gjort över 1000 mål både i Bundesliga och Elitserien. Istället är Sebastian Lindell en av få Lugispelare som i mina ögon har haft en negativ utveckling jämfört med förra säsongen. Bara en tanke!

Nu är ju detta en blogg som ska handla om handboll. Men jag kan inte låta bli att nämna Marcus Hellner och Emil Jönsson. Som Anders Blomqvist hade sagt: HÄRLIGT!
Nu är skid-vm igång, och det enda som får mig upp ur tv-soffan är väl om H43 har match!
Marcus Hellner - Petter Northug 1-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0