Bedrövligt

Normalt sett brukar jag efter en mindre bra H43 insats känna mig irriterad och frustrerad. Idag känner jag mig mest uppgiven ty det här var sämre än dåligt! Man kan förlora matcher mot ett bättre motstånd, helt okej. Men att spela handboll som H43 gör idag, det får man inte göra på elitserienivå!

Espen Christensen och Johannes Sandgren. Där har ni dem två som får godkänt av mig idag, ingen annan! Och idag var vi så när som på Andreas Bamberg ordinarie lag.
Tycker Johannes Sandgren långa stunder är bäst på plan i andra halvlek. Varför Tomas Westerlund, får han inte mer än 10 minuter i första halvlek?? Vad är det som Johan Brännberg och Daniel Lindqvist gör bättre? Jag ser det inte från läktaren.

Zoran Roganovic gör i mina ögon en av sina sämre insatser i H43 tröjan alla kategorier. Okej, det ska erkännas att Drott mycket skickligt plockar bort honom. Och det ska också sägas att eftersom ingen annan, förutom Johannes Sandgren kliver fram så måste han försöka. Men det går inte Zoran att gång på gång försöka göra allt själv. När du har gått utsida två måste du också släppa bollen till kanten, inte köra fast gång på gång. Nej, idag fanns där en tendens till egoism jag inte tycker om!
Det som möjligen är bra dock i sammanhanget är att han trots allt gör fem mål. Att göra en av sina sämsta matcher i H43 tröjan och ändå göra fem mål tyder ju på en viss klass!

Appropå kanterna ja. Kanterna får inte mycket att jobba med. H43:s anfallspel bygger ju knappast på kantavslut. Men när dem väl får lägena måste bollarna sättas dit. Självförtroendet lyser med sin frånvaro.

Jag har inte alls kritiserat Tomas Westerlund tidigare här i bloggen. Mest på grund av att jag känt ett starkt förtroende för honom, har inte känt att det är på tränarbiten problemet ligger. Men jag har så smått börjat känna annorlunda.
En tränare på den här nivån har med ett gäng idrottsmän att göra. Idrottsmän som individuellt nått en ganska hygglig nivå, dem kan med andra ord spela handboll redan. Vad tränaren framförallt måste lyckas med är att få ihop ett lag av individualister. Man behöver inte vara handbollsexpert för att se att Tomas Westerlund inte för tillfället lyckas med detta i H43.
Det är inte heller någon hemlighet att H43:s stora akilleshäl är anfallspelet, och då det stereotypa grötandet mot mitten på nio meter, utan förmåga att använda hela laget. Man har åtskilliga träningspass varje vecka på sig att träna bort detta, men uppenbarligen lyckas man inte.
Jag är fortfarande inte för ett tränarbyte, jag tror fortfarande att Tomas Westerlund kan vara rätt man för jobbet. Men nu är det lite upp till bevis, se till att vända skutan på rätt håll nu!

Det enda som var sämre än H43:s spel idag var publiksiffran. 612 personer är inget annat än en skam. Ska bli roligt med en proffsliga inför tomma läktare.
Känns också proffsigt att man spelar med shorts tillhörande sitt bortaställ på hemmaplan!

Kommentarer
Postat av: Birger Henningsson

Håller med dig att det var både tråkigt och kändes lite uppgivet. Men som du vet så vänder det fort i handboll.

Tyckert du borde ge ett plus till Nemanja, vilka passningar, han borde spela mer i anfallet tycker en som inte kan handboll men ändå har åsikter.

2011-02-13 @ 11:53:04
Postat av: Oskar

Kanske glömde jag Nemanja lite mitt i besvikelsen. Nemanja gör alltid ett gott dagsverke och precis som du förstår jag inte riktigt varför han inte spelar mer anfall!

2011-02-13 @ 17:00:10
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0