Sjätte plats i Team Sportia Open

H43 förlorade gårdagens placeringsmatch i Team Sportia Open mot IFK Kristianstad med 27-22. Därmed slutade man till slut på sjätte plats av åtta deltagande lag. 3 förluster och blott en seger blev resultatet av turneringen. Känns kanske som det borde varit åtminstone 2 av varje för att jag skulle varit helt nöjd. Man tappade nu lite av den fina trenden med segrar som man byggt upp.

Det verkar som om fler spelare var tillgängliga nu. Bland målskyttarna under helgen har såväl Fahrudin Zaimovic, Johan Brännberg och Måns Gerdtsson märkts. Därmed ökar alternativen och slitaget på enskilda spelare minskar. Zoran har som vanligt märkts mest i målprotokollet men annars verkar det som om det varit en ganska bra spridning på målskyttet.

Tycker fortfarande att det hade varit trevligt med en mer detaljerad sammanfattning på H43:s hemsida från Team Sportia Open, med bland annat Tomas Westerlunds tankar kring spelet. Vågar man hoppas på en sådan?

Idag kom förresten äntligen information från H43 angående årskort för kommande säsong. Är väl överflödigt att nämna att jag tänker förlänga mina, men jag hoppas att många med mig också gör det. Tillsammans kan vi stötta laget till något bra. H43 har dessutom beslutat att sänka biljetpriserna till kommande säsong vilket även ger utslag på årskorten. Ett beslut jag applåderar. Kanske kan det verka konstigt att sänka priserna när ekonomin är ansträngd och alla inkomster behövs. Men med tanke på det skrala publikintresset i Lund behöver något göras för att få fler folk att gå på handboll. Och ett lägre pris kan absolut få marginalåskådarna att i större utsträckning gå på handboll. Vi entusiaster går liksom ändå! 1600 kronor för ett årskort är klart överkomligt om ni frågar mig. Och bra mycket billigare än om man vill gå på fotboll eller hockey i exempelvis Malmö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0