Seger mot Stoholm

H43 vann dagens träningsmatch mot Stoholm från Danmark med 30-23. Och på nytt såg tydligen spelet stundtals riktigt bra ut. Tredje segern i rad nu under försäsongen och kanske är man på god väl att få ihop något riktigt bra.

Rent spekulativt kan jag tänka mig att Stoholm hade kunnat vara ett lag för de nedre regionerna i den svenska elitserien. Idag huserar man i Danmarks näst högsta serie men satsar uppåt. Jag kan tänka mig att Danmarks näst högsta serie är snäppet bättre än den svenska, alltså allsvenskan. Därför tycker jag att segern med 30-23 idag smakar riktigt bra. Och ännu bättre är det då många spelare saknades. Vad jag har förstått så saknades Johan Brännberg, Fahrudin Zaimovic, Daniel Lindqvist, Jens Eriksson, Adam Sandgren med flera. Detta gör segern ganska imponerande.

Tydligen fick man till försvarspelet bra hela matchen. Samarbetet mellan Petter Strömberg och Martin Karlsson fungerade tydligen mycket tilfredställande. Vem som stod i mål vet jag inte, men 23 insläppta är alltid bra.

Framåt var det tydligen också bra. Zoran och Petter Strömberg målbäst med 7 mål vardera. Zoran känns så där härligt het som han gör när han är som bäst redan nu. Är bara att hoppas att han inte prickat formen för tidigt. Och Petter Strömberg går verkligen från klarhet till klarhet. I mina ögon är han solklart första valet på linjen.

Johannes Sandgren var tydligen tillbaka och fick spela hela matchen då man var kort om folk. 2 mål blev det och vad jag förstått en bra insats rent spelmässigt också. Härligt att Johannes är tillbaka. Vill gärna se hela truppen i matchform när vi närmar oss elitseriepremiären.

Två spelare som jag nästan glömt att nämna efter de tidigare träningsmatcherna är Pontus Ingesson och Pavle Karacic. Två egna produkter som verkligen inte gör bort sig när det får chansen i A-laget. Pontus har helt klart de rätta måtten för en modern niometerspelare, han behöver dock jobba på snabbheten i fötterna något. Pavle är duktig i läget ute på högerkanten, och kanske ska Kalle Björkman och Fredrik Creutz känna flåset en aning.

Så här långt på försäsongen känns det riktigt roligt att vara H43:are. Jag hoppas innerligt att spelet och resultaten så här långt är en fingervisning om att man är på rätt spår och verkligen kan bli att räkna med den kommande säsongen. Fortsätt så här och gå in i säsongen med stärkt självförtroende.

Kommentarer
Postat av: ajvar

Detta är egentligen till riktat till klubben H43. Jag undrar när hemsidan uppdateras med gällande Herrar trupp och när kommer HEHs uppgifter om H43 att innehålla korrekt information om klubben och truppen?

2011-08-23 @ 13:41:18
Postat av: Kenneth Landgren

När det gäller HEH är info + spelarebilder på årets trupp inskickade, sen hänger det på HEH. Ang hemsidan så skall den bytas inom kort, därför uppdateras inte den nuvarande utan används bara till nyheter

/KL

2011-08-23 @ 15:57:18
Postat av: ajvar

Tack Kenneth för informationen!

2011-08-23 @ 16:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0