Seger mot Hk Malmö

H43 tog en härlig seger i träningsmatchen mot Hk Malmö. 36-29 skrevs segersiffrorna i en match där båda lagen verkar ha ställt upp hyfsat ordinarie i alla fall.

Vill passa på att tacka för kommentarerna kring träningsmatchen från er som såg den. Roligt för mig att ni är ett par stycken som funnit min blogg och genom den kan diskutera en del som rör H43. Fortsätt gärna kommentera så mycket ni vill och orkar.

Hur som helst så verkar H43 ha stått för en riktigt gedigen insats kollektivt sett denna gången. Något mycket glädjande enligt mig och som defenitivt ger hopp inför kommande säsong.
Zoran som vanligt målbäst, men det känns åndå som om målskyttet börjar spridas allt bättre redan nu jämfört med föregående säsong.

Vad jag har förstått var Espen mycket bra i målet under den första halvleken när han stod i mål. Detta ledde i sin tur till att H43 fick igång ett bra kontringspel vilket även det är mycket glädjande, något som alltför ofta saknas i H43:s spel. Tyvärr verkar det dock som om Philip inte fick till det denna gång när han kom in och därför försvann kontringspelet i andra halvlek. Jag hoppas det var en engångsföretelse då vi behöver en bra Philip som back-up bakom Espen.

Adam Sandgren visade tydligen mer av sitt kunnande i gårdagens match jämfört med när man mötte Lugi. Kanske kan hans år i skuggan begränsas till endast en månad. Varför skulle han inte kunna slå igenom med dunder och brak redan i år.

Härligt med en seger. Och utan att ha sett matchen känns det som om man verkligen är inne på rätt spår. Kan man fortsätta bygga på detta under den kommande månaden så kan det vara ett lag med något upprättat självförtroende som spelar elitseriepremiär mot Ystads IF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0