Seger mot Aranäs

Andra matchen i Team Sportia Open slutade med seger över "hemmalaget" Aranäs med 28-24. Efter en lite knackig start och underläge 6-9 efter en kvart vänder H43 på matchen och segern är på slutet aldrig riktigt hotad och därmed fullt rättvis.

Jag har i skrivande stund ingen aning om vilket manskap respektive lag ställt upp med. Det kan givetvis vara så att det ena laget varit mer ordinarie än det andra men hur som helst så är detta en seger som smakar mumma för mig. Att med bara drygt två veckor kvar till elitseriepremiär slå Aranäs i Kungsbacka är ett ganska hyggligt besked på att H43 står sig i årets konkurrens. Aranäs är ju dessutom defenitivt ett av de lagen H43 måste ha bakom sig om man ska undvika kval och kanske till och med sikta på slutspel.

Information om målskyttar här ännu ej nått mig utan jag hänvisar till att hålla ögonen öppna på H43:s hemsida, www.h43.nu

Anmärkningsvärt för övrigt från Team Sportia Open är hur bedrövligt dåligt det går för IFK Kristianstad. 22-35 i torsdags mot Elverum följdes upp med 17-29 mot Drott igår. Nu tror jag förvisso att Kristianstad har en och annan skadad spelare men man ska ändå inte förlora så här stort mot dessa lagen. Jag har trott att Kristianstad skulle få det att lossna inför kommande säsong och nu bli ett lag för slutspelet. Men efter en minst sagt svag försäsong hittills börjar jag tvivla. Kanske ännu ett lag som H43 kommer att ha bakom sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0