Ett par dar i Kungsbacka

H43:s nästa stopp under försäsongen blir i Kungsbacka. Där väntar nu 3 träningsmatcher på lika många dagar. Ikväll möter man Nordsjaelland, imorgon Aranäs och på lördag avslutar man mot norska Runar. Känns som lagom motstånd på något sätt, och jag är i synnerhet nyfiken på matchen mot Aranäs, då just Aranäs är ett av lagen H43 bör kunna ha bakom sig i serien om man i första hand vill undvika kvalserien på nytt.

3 matcher på lika många dagar sliter givetvis på spelarna. Därför hoppas jag att tidigare skadade spelare nu kan vara med i större utsträckning. Då ges möjlighet till att sprida belastningen på spelarna.

Spelmässigt gäller det att bygga vidare på det som varit bra. Försvarspelet är som alltid viktigt i handboll och som jag tidigare varit inne på har jag verkligen gillat hur Petter Strömberg blivit något av en ledargestalt i försvaret. Det är nog kring honom som ett framgångsrikt 6-0 försvar ska byggas.

Framåt har det varit ett fall framåt på sistone. Men fortfarande anser jag att bollarna behöver komma ut på kanterna oftare. Jag gnäller ofta på våra högersexor, Kalle Björkman och Fredrik Creutz. I vissa fall berättigat, men samtidigt ska man kanske påpeka att dem inte har världens mest fördelaktiga position då bollen alltför sällan når ut till dem.
Lika dant har det varit på andra sidan hittils i mina ögon. Christoffer Fors som jag höjde till skyarna i våras har inte alls kommit till sin rätt lika bra under säsongen träningsmatcher hittils. Kanske har han inte varit riktigt lika bra själv, men inte heller han får de rätta bollarna att jobba med alla gånger!

Hur som helst så hoppas jag på tre bra dagar i Kungsbacka. Segrar är alltid gött och hade byggt på ett självförtroende på väg upp ytterliggare.

När det gäller matchernas resultat får vi förlita oss på H43:s hemsida om ingen snäll själ som befinner sig i Kungsbacka hittar hit till bloggen och delar med sig av resultaten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0