Då kör vi igång igen!

Nu känns det som om semestern är slut. H43 inleder nämligen sitt träningsmatchande borta mot IFK Kristianstad ikväll. Ska bli intressant att höra rapporter därifrån. Som vanligt är inte resultatet det viktigaste i en träningsmatch, utan det är ett bra tillfälle att testa lite och se om det man tränat på håller även i en matchsituation.

För er som är nyfikna på att se H43 spela på hemmaplan så behöver ni inte vänta längre än till på fredag. Då väntar ett första derby i år då man spelar träningsmatch mot Lugi. Om jag förstått det hela rätt så spelar man inte i arenan utan det är gamla idrottshallen som gäller. Läge för lite nostalgi med andra ord.

Skrev när jag inledde min bloggsemester att jag lovade att återkomma när något av nyhetsvärde kom. Tyvärr kom det lite tråkiga nyheter här om dagen med H43 ögon.
Tydligen är det så att Staffan Holmqvist fortsatte sitt avskyvärda maktmissbruk och sina sexuella anspelningar mot ungdomspelare i H43 efter det att han blivit utkastad från Lugi.

Att det överhuvudtaget kunde hända igen är mycket beklagligt. Vid denna tidpunkten var det troligen ganska känt varför han var utkastad från Lugi, och H43:s ledning borde gjort allt dem kunde för att Staffan Holmqvist inte skulle komma i kontakt med ungdomar. Samtidigt är det inte lätt då människor som Staffan Holmqvist är duktiga på att manipulera för att kunna utföra sina avskyvärda handlingar.

Som jag tidigare skrivit var jag själv ungdomspelare i H43 i slutet på 90-talet och de drabbade spelarna fanns i min absoluta närhet. Detta gör ju att det för egen del känns extra olustigt, och jag lider med de drabbade.

Det är givetvis bra att detta kommer upp. Men det viktiga nu är att se till att det aldrig kan hända igen!

Kommentarer
Postat av: Världmästare på läktaren

Hej Oskar.



Jag kan inte hela historian och jag vet definitivt inte vad som är sant eller inte. Men som jag har uppfattat det så har Staffan aldrig haft några uppdrag i H43 och att kontakten med Emil togs upp utanför H43 i löfte om att hjälpa Emils karriär inom handbollen.

2011-08-01 @ 18:14:54
Postat av: Orange

Tycker att H43 visar mest vilja i dagens träningsmatch. Zoran R visade sig från en av sina bättre sidor idag. Även eran talangfulla Nr 7 i laget kom ej ihåg hans namn, född 1993 kommer att vara en stor tillgång! För IFKs del saknades hela 7 spelare som är ordinarie. H43 hade matchen hela vägen som mest ledde man med 6 - 12 15 min in i första. Båda lagen missade för klara lägen i mina ögon. Dock imponerade H43 med 3 japaner varav 2 satt klokrent!

Lycka mot Lugi på Fredag!



2011-08-01 @ 23:48:51
Postat av: Oskar

Det kan säkert ligga något i det du skriver, Världsmästare på läktaren. Har inte heller bilden klar för mig. Men om det är så att Staffan tränat Emils lag vid något tillfälle så är det ju givetvis inte bra!

2011-08-02 @ 15:27:16
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0