1 månad till elitseriestart

Idag är det precis en månad kvar tills dess att H43 tar emot Ystads IF i Fof Arena och därmed drar elitserien 2011-2012 igång. Man har alltså en månad på sig att slipa på alla detaljer i spelet som sedermera ska se till att vi supportrar slipper uppleva en nervkittlande kvalserie på nytt. Ja det är ju i alla fall förhoppningen.

Nästa träningsmatch för H43 väntar imorgon då Japans landslag gästar arenan under sina förberedelser inför de asiatiska mästerskapen. Roligt med ett landslag som motstånd. Har dock inte den blekaste aning om vilken klass Japan håller. För er som är nyfikna så är avkast klockan 14.00 i Fof Arena imorgon söndag!

Förhoppningsvis kan man fortsätta på den inslagna vägen från segern mot Hk Malmö i onsdags. Jag var ju själv inte på plats då men har förstått att man stod för en av de bästa kollektiva insatserna på ganska lång tid, härligt.

Vill ni läsa mer om försäsongsträningen så kan ni läsa om denna antingen på www.h43.nu eller www.heh.nu. Där berättar Tomas Westerlund om upplägget med dubbla pass och hjälpen han får från Thomas Sivertsson. I mina öron låter det som ljuv musik att man nu tränar hårdare och bättre än tidigare.

Till sist kan jag nämna att min blogg idag blev omnämnd på H43:s hemsida. Givetvis riktigt roligt för mig och något som sporrar för att utveckla bloggen till att bli ännu bättre. Alla ni som inte har besökt bloggen tidigare ska känna er varmt välkommna. Jag är en stor H43 supporter med stort blått hjärta som i slutändan vill klubben allt väl. Men ändå drar jag mig inte för att vara kritiskt när så behövs. Jag hoppas att ni finner bloggen läsvärd.

Kommentarer
Postat av: Skåningen

Japan var med i VM detta året som Sverige höll men de ligger nog i klass med elitserien eller allsvenskan. Alla spelar i den japanska ligan till vardags.

2011-08-14 @ 12:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0