Säsongens sista match

Ikväll spelar H43 sin sista match för säsongen. Ett helt betydelselöst möte mot IFK Ystad väntar och risken att få spela för mer eller mindre tomma läktare får ses som mycket stor. Men för er som tvekar att gå till Fof Arena ikväll så tänk på att det dröjer nästan fem månader innan H43:s nästa tävlingsmatch. Tänk på att somliga spelare mycket väl kan göra sin sista match i den blå tröjan. Och dessutom kan jag tänka mig att Tomas Westerlund luftar bänken rejält. Kanske får vi se en hel del av H43:s framtidsnamn.

H43 har mot de allsvenska lagen verkligen visat klassen och på så sätt förtjänat sin elitserieplats på ett bra sätt. Det krampaktiga spelet man visade mot Kristianstad och Hammarby har varit som bortblåst. Idag kan man hoppas på att spelarna bjuder både sig själva och publiken på en skön avslutning på säsongen. Blir skönare att gå på semester med en bra prestation i minne!

För att minska risken för riktigt glesa läktare tycker jag faktiskt att H43 kunde tagit tillfället i akt att bjuda på entrén. På så sätt tror jag alla med H43 sympatier tagit sig dit och visat laget sin uppskattning för att man faktiskt klarat sig kvar i elitserien. Något jag hoppas blir fallet även om det kostar en hundralapp. Tänk på att vi inte får så många tillfällen att hylla våra blå! Dessutom kanske varje hudralapp man får in ikväll går till nästa års spelarbudget, då kan det väl vara värt ett besök i arenan!

Dessutom slog det mig precis att jag ikväll kan slå mig ner i min stol i arenan och kort och gott njuta av handboll. Detta är knappast något som varit en H43 supporter förunnat speciellt många gånger de senaste åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0