Säsongen är över

H43 avslutade med flaggan i topp genom att besegra IFK Ystad med 29-26. Därmed kan man lägga den något jobbiga säsongen 2010-2011 bakom sig och fokusera på framtiden.

För första gången denna säsong missade jag faktiskt en hemmamatch. Det handlade inte om matchens betydelselösa karaktär då jag verkligen hade för avsikt att gå. Nej istället är det så att en ny H43 supporter kom till världen i måndags, och igår ville han gärna att pappa skulle stanna hemma. Så fick det givetvis bli och jag får nog erkänna att från och med nu och åtminstone 18 år framöver har H43 halkat ner ett snäpp på prioriteringstegen.

Hur som helst så verkar det som om Tomas Westerlund gick runt på mycket folk precis som jag önskade. Bland annat gjorde Gustaf Ekström 3 mål och fick troligen en hel del speltid vilket han inte fått på länge. Philip Ståhl stod i mål istället för Espen och gjorde en jättebra match. Att Philip Ståhl kommer igång är oerhört viktigt då Espen behöver kunna känna att det finns någon som kan ta över de dagar när han inte är som bäst.

Kollar man på gårdagens målskyttar så märks Christoffer Fors, Johannes Sandgren, Petter Strömberg och Gustaf Ekström bland de som gjorde flest mål. Dessa spelare är alla omkring 20 år och har verkligen framtiden för sig. Får dessa spelare vare skadefria och utvecklas på ett fint sätt kan de om låt säga 2-3 år utgöra stommen i vad jag hoppas vara ett ganska framgångsrikt H43. Dock behöver de stöd från äldre rutinerade spelare som Zoran och Nemanja, och kanske ytterlggare något nyförvärv. Men för att det ska bli verklighet måste man snarast förlänga med Christoffer Fors. Jag säger det igen, lyckas man inte är det tjänstefel och något jag skulle bli fruktansvärt besviken på!

Bäste målskytt av alla igår var Kalle Björkman. Efter en bedrövlig höst har Kalles formkurva verkligen pekat uppåt under våren. Och under kvalserien har han gjort ett par riktigt fina insatser. Jag hoppas att han är varm i sin H43 tröja nu så att han blir ännu bättre när nästa säsong startar till hösten.

För H43 är säsongen slut, men jag har inga tankar på att ta ett uppehåll med bloggandet redan nu. Sm-finalerna är en vecka bort och efter det hoppas jag kunna skriva om en del intressant nyförvärv och annat roligt. Framåt sommaren kan det däremot vara så att bloggandet går ner i en lägre takt, men det lär ni märka i så fall!

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis till den nya lilla blå!

Hoppas att du kommer att ha tid över att blogga ändå.

2011-04-30 @ 13:04:11
Postat av: Oskar

Tack så mycket.

Där ska nog finnas lite tid över för bloggande även i framtiden, det är i alla fall min ambition!

2011-04-30 @ 21:22:04
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/
Postat av: Frun

Om mamma här får säga sitt så är det lugi som har fått en ny supporter!=)

2011-04-30 @ 21:31:07
Postat av: Bänkgranne på rad 9?

Grattis till tillökningen! Nog mest rättvist att gossen själv får bestämma favoritlag...

2011-05-01 @ 11:06:16
Postat av: Oskar

Bänkgranne på rad 9 kan säkert stämma! Givetvis får han bestämma favoritlag själv. Men jag får väl försöka bli en så bra förebild så han vill gå i pappas fotspår!

2011-05-01 @ 14:47:29
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0