Lite av varje

Satt tidigare ikväll och tittade på semifinalen mellan Alingsås och Guif. Tyckte att detta faktiskt var riktigt trevlig handbollsunderhållning. För handboll när den är som bäst är tuff och tajt, böljande fram och tillbaka, inte nödvändigtvis felfri rent spelmässigt. Och nu börjar ju även slutpspelstämningen komma med på allvar. Säga vad man vill om Nolhagahallen i Alingsås, men som supporter i Lund blir man inte så lite avundsjuk på stämningen där publiken bär fram sitt lag!

Matchserien mellan Guif och Alingsås har alla ingridienser för att bli en spännande triller i fem akter. Guif har på pappret ett något bättre lag. Men jag är tämligen säker på att skillnaden mellan lagen är så liten att hemmaplansfavör fäller avgörandet i varje match. Med andra ord avgör Guif i den femte matchen hemma i Eskilstuna!

Som suporter till ett lag i kvalserien blir man brutalt påmind om hur lång bit ens lag har upp till sverigetoppen när man tittar på slutspelet. Skillnaden i tempo, intensitet, passningskvalité ja listan kan göras hur lång som helst, är avsevärd. Av de kvalserielag jag sett är det väl möjligen Kristianstad som en bra dag kan närma sig denna kvalitén.

Och appropå kvalserien så hade H43 på nytt flyt med övriga resultat. Stavsten slog IFK Ystad hemma i Trelleborg med 29-27. Något oväntat faktiskt. För H43:s del räcker det i praktiken med att vinna mot just Stavsten på bortplan på tisdag. Då har man minst 2 poängs försprång och dessutom en hel del plusmål att gå på. Detta ska man väl ändå inte kunna missa nu!

Och sist men inte minst vill jag passa på att önska alla mina läsare en riktigt glad påsk! Trevligt att se att ni läsare blir allt fler. Sprid gärna ryktet om min blogg till alla dem som kan tänkas ha intresse i att läsa den. Ju fler ni är som läser desto roligare blir det att skriva!
GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0