En extra chans?

Det kan faktiskt vara så att H43 nu spelar om två elitserieplatser istället för en. IFK Tumba som tog direktplatsen från allsvenskan har nämligen fått avslag om att spela hemma i Tumba Idrottshus. Nu måste man innan den 30:e april hitta en annan hemmahall som blir godkänd. Gör man inte det kommer Tumbas elitserieplats att tillfalla det lag som hamnar på fjärde plats i kvalserien.

Nu hoppas jag förstås att H43 kommer trea och att de sportsliga förusättningarna får avgöra. Vore oerhört synd om "sämre" handbollslag får spela i högsta serien pga. byråkrati. Men samtidigt är regler till för att följas. Och jag tycker det är bra att Tävlingskommitén faktiskt markerar att slitna idrottshallar med ribbstolar på väggarna inte hör hemma i landets högsta handbollsliga!

För H43:s del gäller det att lägga allt detta åt sidan. Det är fortfarande tredje platsen som gäller. Nu ska man ordna detta av egen kraft och förtjäna sin plats. För nog ordnar Tumba detta på något sätt. Har för mig att man senast man var i elitserien säsongen 2008-2009 spelade ett antal matcher i Södertälje, men jag kan ha fått det om bakfoten!

Läste idag i Vestmanlands tidnings internet del att Andreas Bamberg nästa säsong återvänder till IVH Västerås. Efter ett antal säsonger i skåne, först IFK Trelleborg och sen H43 vänder han hemåt och ser bland annat fram emot spel med sin bror. Jag vill givetvis passa på att tacka Andreas för tiden i H43 även om den inte alls blev vad vare sig vi supportrar eller Andreas själv hade hoppats på. Han hann dock visa klassen under de 8 matcher han hann spela i höstas innan korsbandet gick av.
För H43:s del tror jag dock att detta inte behöver vara negativt. Christoffer Fors har utvecklats på ett alldeles lysande sätt under året och avsaknaden av Andreas Bamberg har känts allt mindre. Bakom honom finns dessutom Oscar Jensen som ett alldeles utmärkt komplement. Att inte förlänga med Bamberg bör rimligen frigöra lite pengar för ett nyförvärv på en position där det bättre behövs.

Har under i stort sett hela säsongen gnällt på H43:s hemsida. Dålig uppdatering och avsaknad av relevant information är de största problemen. Jag tycker mig faktiskt ha märkt ett litet lyft nu under kvalserien. Något frekventare uppdatering och en del inför rapporter som jag tidigare saknat. Men just den informationen som att Andreas Bamberg är klar för Västerås, och tidigare att Ola Anto återvänder till Lindesberg är sådant som jag vill kunna läsa om på H43:s hemsida, och om detta nämns inte ett ord än så länge. Kom igen H43, ge oss supportrar en chans att följa vad som händer i vårat favoritlag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0