All Star Team

För ett tag sen släpptes kandidaterna till årets All Star Team i elitserien. Alla har vi våra favoriter och i vissa fall förstår jag inte att vissa spelare har blivit nominerada, och i andra fall saknar jag spelare som borde blivit nominerade.

Jag tänkte här nedan ge min syn på vilka som bör utgöra All Star Team säsongen 2010-2011.

MV
Mikael Aggefors, Alingsås
Mikael Appelgren, IFK Skövde
Jesper Larsson, IFK Kristianstad
Linus Persson, Lugi

Här tycker jag nog Mikael Appelgren är den som ska få platsen. Ruggigt bra när han får allt att stämma. Att Linus Persson ens är nominerad ifrågasätter jag. Men ska också erkänna att jag kanske inte är objektiv. Har svårt att glömma sveket när han lämnade H43 för Lugi för snart ett år sedan.

V6
Tommy Atterhäll, Aranäs
Niklas Gudmundsson, Lugi
Philip Nilsson, Ystads IF
Mathias Tholin, Guif

Hugget som stucket mellan Niklas Gudmundsson och Philip Nilsson. Men Philip har hållit en jämnare hög nivå hela säsongen. Gummi har mer pendlat i form. Därför får Philip Nilsson min plats

M6
Erik Fritzon, Sävehof
Sebastian Geissler, Malmö
Andreas Nilsson, IFK Skövde
Fredric Pettersson, Hammarby

Landslagsdebut med mersmak och en av sitt lags mest framstående spelare. Här blir mitt val Andreas Nilsson

H6
Marcus Enström, Alingsås
Victor Fridén, Sävehof
Fredrik Pettersson, Redbergslid
Mattias Zachrisson, Guif

Får nog bli Mattias Zachrisson även om jag det inte är min favoritspelare. Men killen har kvalitéer som på sikt kan leda till internationella framgångar.

V9
Robin Andersson, Guif
Alexander Borgstedt, Aranäs
Kim Ekdahl Du Rietz, Lugi
Jonathan Stenbäcken, Sävehof

Kanske den svåraste kategorin. Men den som presterat på en jämn och hög nivå hela säsongen är ändå Jonathan Stenbäcken. Kim EDR fantastiskt bra när han vill. När han inte vill är det knappt att han platsar i Farmen

M9
Tobias Aren, Guif
Anders Hallberg, Lugi
Linus Lake, IFK Skövde
Tobias Rivesjö, Aranäs

Ander Hallberg har nått höjder i år jag knappt trodde han var kapabel till som handbollspelare. Förmodligen Lugis bästa spelare under säsongen, även i konkurrens med Kim Ekdahl Du Rietz

H9
Niklas Forsmoo, IFK Skövde
Johan Jakobsson, Sävehof
Fredrik Lindahl, Malmö
Zoran Roganovic, H43

Vad tror ni? Även de flesta objektiva handbollstyckare väljer här Zoran Roganovic. För mig finns det bara ett val. Zoran mer eller mindre dödade skytteligan tidigt i år, och kom då ihåg att han åtminstone bitvis varit punktmarkerad mer eller mindre varje match. Undrar hur bra han hade varit med lite bättre omgivning?

Det var mitt All Star Team det. Finns säkert dem som tycker annorlunda!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0