Varför ännu en handbollsblogg?

Ja, så kanske somliga tänker. Och varför väljer jag att starta denna blogg.
Jo som supporter till ett lag, oavsett idrott, så kan nog alla känna igen sig i dem många olika känslor man har. Allt ifrån euforisk glädje när laget spelar bra och når framgång, till ilska och frusturation i motgång. Och då kan man ibland känna ett behov att ventilera sina tankar och åsikter, och detta är en av flera anledningar till att jag startar denna bloggen.

En annan är den ibland riktigt dåliga mediebevakning handbollen får i Sverige. Jag är medveten om att det trots allt blivit bättre på senare tid, men när fotbollen och hockeyn får spaltmetrar och helsidor så får handbollen ibland nöja sig med en liten liten notis någonstans. Och då tänker jag att all publicitet är bra publicitet, ju mer det finns att läsa om handboll desto bättre. Och på detta sätt hoppas jag dra mitt lilla lilla strå till stacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0