Landslagsuppehåll

8 omgångar av eliteserien är spelade, förutom för Sävehof och Hk Malmö som endast spelat 7. Serien är jämn och det är långt kvar, men man börjar ändå se åt vilka håll vissa lag drar.
För oss H43 anhängare är det nog bara att konstatera att experterna på förhand inte var helt fel ute när dem tippade H43 i botten. Där ligger man nu på 12:e plats, före Hammrby och Lindesberg, vilka för övrigt var dem andra två lagen som tippades i botten.
För H43 återstår 24 omgångar, och som supporter finns där både en optimistisk del, och en väldigt pessimistisk del av en som säger helt olika.
Den optimistiska säger att H43 med Nemanja Milosevic och Johannes Sandgren tillbaka blir betydligt mer slagkraftiga, och om man kan hitta tillbaka till det fina spel från början av säsongen som jag tjatar om, så kanske kanske man till och med kan vara med oss slåss om en slutspelsplats.

Den pessimistiska sidan av mig säger att det man framförallt måste se till är att undvika den förhatliga sistaplatsen som innebär direkt nerflyttning. I detta fall handlar allt om att vinna rätt matcher. Helst ta 8 poäng av Hammarby och Lindesberg, alltså segrar både borta och hemma. På så sätt bör man se till att ha minst 1 av dessa lag bakom sig. I övrigt gäller det att ta så många poäng som möjligt på hemmaplan. Matcher mot Kristianstad och Aranäs på hemmaplan är urtypen av måstematcher.

Återstår att se om optimstiska jag eller pessimistiska jag får rätt. Behöver knappast förklara vad jag hoppas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0