World cup truppen

Har glömt att nämna något om truppen som Staffan Olsson och Ola Lindgren tagit ut för att spela World cup i december.
I det stora hela inget konstigt i den nu när spanienproffsen ej är tillgängliga och vissa andra som man har koll på fått ledigt.
Men M6 positionen sticker ut för mig. Robert Arrhenius och Niklas Grundsten är ej tillgängliga. Mattias Gustafsson har fått ledigt då han har en hängmatch i tyska ligan om jag förstått det rätt. Så långt inget konstigt. Det jag frågar mig är om Niclas Barud och Fredrik Pettersson verkligen är det bästa vi kan ställa på banan då?

Visst är det ett lysande tillfälle att testa nytt i sådana här turneringar. Men med en månad till vm bör man kanske testa dem bästa alternativ som finns. Och Barud kan möjligen ha gjort sig förtjänt av en chans, han har visat i Sävehofs champions league möten att han håller hyfsad klass mot bra motstånd.
Däremot undrar jag på vilka premisser Fredrik Pettersson är uttagen. Har han gjort bra ifrån sig på träning på sistone Staffan?

Missförstå mig rätt nu. Fredrik Pettersson är en stabil elitseriespelare, duktig både framåt och bakåt. Men om man ska bli uttagen till landslaget bör man vara bättre än övriga spelare på motsvarande position i elitserien. Är Fredrik Petterson det? Tveksamt.
Men hur som helst så ska alla få sin chans. Jag har inget emot Fredrik Petterson som handbollspelare så du får gärna täppa till truten på mig när det är dags för world cup och visa att jag har fel.

För övrigt konstaterar jag att Ystad bortaslog Kristianstad i kvällens enda elitseriematch. Mycket starkt gjort. Blir verkligen inte klok på var Ystad står denna säsongen. Verkar som man inte har någon mellannivå. Rent bedrövliga insatser varvas med imponerande segrar. Eller också kanske Kristianstad stod för säsongens bottennapp hittils.
Passar mig bra om Kristianstad är på väg ner i form då H43 möter just Kristianstad i sin nästa match!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0