Svår match

Ja det är onekligen det som väntar H43 imorgon. Frågan är om inte morgondagens hemmamatch mot Guif till och med får räknas som ännu svårare än förra tisdagens match mot serieledande Sävehof.
Vad grundar jag då det på?
Jo framförallt Guifs makalösa form just nu. 37-21 hemma mot Ystad är inga små siffror, sen må Ystad va hur mycket under isen som helst just nu.
Dessutom har jag en känsla av att Guifs sätt att spela handboll passar H43 vädligt illa. Man har många små, tekniska och snabba 9 meterspelare som kommer att ställas mot H43:s lite större och något långsammare försvarare. Här gäller det verkligen att stå rätt och jobba stenhårt för att minimera luckorna.
Sen gäller det verkligen också att ha tålamod i anfallspelet. Ett vanligt problem för H43 är alldeles för snabba och ogenomtänkta avslut. Detta leder ofta till kontringar emot sig med snabba enkla mål som följd för motståndarna. Detta gäller mot alla lag, men kanske i synnerhet mot Guif som har Tholin och Zachrisson på kanterna, och det är ingen hemlighet att dessa två herrar springer på allt som rör sig.

Har fortfarande inte hört ett ljud angående skadeläge hos H43. Därför utgår jag från att man ställer upp med samma manskap som mot Hammarby. Troligtvis utan Andreas Bamberg och Nemanja Milosevic. Den sistnämnde bör komma närmare en comeback för varje vecka som går nu. Men det är troligtvis mycket vettigt att skynda långsamt då han ju faktiskt har varit borta från handbollen i ett års tid.

Som jag började inlägget så är detta en svår match, och kanske lät jag lite väl negativ inledningsvis. För visst har H43 en chans. Kan Espen gör sin tredje raka stormatch mellan stolparna med ett aggresivt och rörligt försvar framför sig, samtidigt som man spelar tålmodigt och varierat framåt så. Och framförallt om man kan spela bra handboll i 60 minuter denna gång, och inte bara nöja sig med att vara bra i 40 eller 50 minuter.

Kom igen H43!! Som vanligt ger jag mitt stöd från läktaren. Hade varit trevligt om fler lundabor gjorde det samma!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0