Sävehof, bäst i Sverige

Ja så är det ju efter segern i seriefinalen mot Guif ikväll. Jag har ju redan tidigare sagt att jag tror att Sävehof och Guif drar iväg i toppen. Och ikväll visade nog Sävehof att man är bäst när det gäller. Jag skriver nog eftersom jag absolut inte sett matchen.

Har relativt nyligen sett både Sävehof och Guif spela, då dem varit på besök i Lund för att möta H43. Och då imponerade Guif absolut mer på mig än Sävehof. Men när det ikväll gällde som sagt. Misstänker att Sävehof behöver sådana här toppmatcher för att tända till. Man har haft ett digert program med alla champions league matcher varvat med elitserien. Då kanske man har svårt att tända till en tisdagskväll i Lund och klarar inte av att visa upp sin bästa sida. När det däremot vankas seriefinal på hemmaplan då visar man sitt rätta jag.

Jaja, det är en lång serie och Guifarna vill säkert visa att jag har fel när dem är på hemmaplan. Tror i alla fall inte att det är någon jättevågad gissning att vårens final går mellan dessa lag, i Göteborg ska tilläggas.

Seriefinal idag alltså. Bottenmöte imorgon.

Ja för H43 väntar säsongens hittills viktigaste match. Och ljuv musik har nått mina öron via heh:s hemsida. Det är nu dags för Nemanja att göra comeback. Vi ska väl kanske inte förvänta oss några underverk just imorgon, men så härligt att han är tillbaka och kan börja ta små kliv mot den form vi vet att han kan besitta.

Fri entré imorgon, och publiksiffran kommer säkert att vara högre än normalt. Men hur mycket högre? Elitidrott och fri entré borde innebära fullsatt. Men Lund är Lund, en död handbollstad känns det emellanåt som. Undrar om H43 tänker göra något speciellt vid arrangemanget imorgon. Man borde ju verkligen vara angelägna om att locka tillbaka dem som enbart kommer för den fria entrén imorgon. Får man dessa att komma tillbaka innebär det inkomster nästa gång.
Dock är fortfarande det bästa sättet att locka folk ett trevligt spel och inte minst segrar. Så vi kan ju börja där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0