Perspektiv

Ja när man får lite perspektiv på händelser så inser man att man ibland kanske är lite snabb att döma. Direkt efter gårdagens förlust när besvikelsen var som allra störst började jag prata om att vi nog får rikta in oss på bottenstrid i år också. Så kan det mycket väl bli också. Men det skiljer faktiskt bara 3 poäng upp till dem sista slutspelslagen, och dessutom med 22 matcher kvar att spela.

Egentligen krävs bara några segrar och lite arbetsro för att man ska ha kontakt med lagen uppåt. Och chansen finns tycker jag för spelet har trots allt sett bättre och bätrre ut dem senaste matcherna. Johannes Sandgren har redan gjort comeback. Och vi kan väl hoppas på en inte alltför avlägsen comeback av Nemanja. Då bör H43:s slagstyrka öka, och på så vis ska man kunna ta poäng av fler lag.

Det som oroar däremot, och verkligen talar för att det blir bottenstrid är. Andreas Bambergs skada, har fortfarande inte hört någon rapport om hur länge han blir borta. Och Bamberg är viktigt för H43, han är ju faktiskt vår lagkapten. Christoffer Fors är en jättetalang och duktig. Men med Bamberg på banan får vi ett större register på vänster 6.
Dessutom är oförmågan att knyta ihop säcken och vinna matcher i slutet väldigt oroande. Även när spelet är bra så vinner man inte. Detta leder ofrivilligt till funderingar och tankar hos spelarna. I en jämn matchs slutskede får man inte börja tvivla, då förlorar man. Och jag undrar om det inte är precis det som börjar hända hos spelarna.

H43 har i sina 3 kommande matcher Guif hemma, RIK borta och sedan Lindesberg hemma. Kan känna att det helst bör bli 4 av 6 poäng här, men det kanske är att be om för mycket.

Såg förresten att Lugi hade lite drygt 1600 åskådare mot Drott igår. Då börjar det ju faktiskt likna något i alla fall. Känns otroligt tråkigt att Lundalagen ska ha så svårt att få publik till sina matcher men det här va ju ett steg i rätt riktning. Kanske är det så att Lugi nu börjar attrahera lite medgångssupportrar i Lund när man nu husserar en bit upp i tabellen.
Och om jag som H43:are låter bitter och avundsjuk när jag pratar om medgångsupportrar så är det precis det jag är också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0