Lugi topplag, i en halvlek

Ungefär så såg det ut idag när man ganska enkelt avfärdade ett mycket blekt Hk Malmö med 28-20. Lugis försvarspel imponerade matchen igenom, och under första halvlek visade man stundtals upp ett tempostarkt och varierat anfallspel.

Bäst i Lugi var Linus Persson i målet. Något som stör mig. Varje gång Linus gör en bra match i Lugitröjan gör det lite extra ont i mitt H43 hjärta. Jag kan förstå att Linus ville ha en ny utmaning, och gå till ett lag som har bättre förutsättningar att ligga högre upp i tabellen. Men Linus, allt annat än Lugi hade varit okej, VARFÖR just Lugi!

Av Lugis utespelare var Anders Hallberg och Johan Fohlin bäst ikväll. Hallberg är verkligen i riktigt toppform nu. Han är den spelartyp jag verkligen hade velat se i H43. Riktigt duktig på att styra upp anfallspelet från mitt9 position men samtidigt väldigt målfarlig.

Tyckte det var en riktigt bra elitseriematch vi fick se i första halvlek. Andra halvlek däremot är nog något av det sämsta jag har sett i år, och tänk då på att jag håller på nästjumbon i elitserien. Låt vara att Lugi gick runt på mycket folk och riktigt glädjande lät sina ungdomar får rejält med speltid, men ändå. När det 18 minuter in på andra halvlek står 4-3 i halvleken så att säga så förstår ni själva att det inte var tal om någon glad handboll.

Hk Malmö var otroligt bleka egentligen. Den ende som visade något var Fredrik Lindahl. Oscar Jensen spelade också upp sig i den andra halvleken.

1612 personer kom till Fof Arena för att bevittna kvällens match. Ett skånederby mellan två lag på den övre halvan av tabellen borde defenitivt kunna locka mer folk än så. Men tyvärr känns inte handbollen så het i skåne, med undantag av Kristianstad. Vi har 5 lag i elitserien och många intressanta skånederbyn, men publiken kommer inte ändå, konstigt. Klubbarna måste nog agera för att få folk att komma och titta på matcherna. Utan publik, inga intäkter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0