Lugi slog H43

Eller ska vi säga att Kim Ekdahl du Rietz slog Zoran Roganovic. För lite så var det. När matchen stod och vägde i miten på andra halvlek och skulle avgöras så var det Ekdahl du Rietz som steg fram samtidigt som Lugi lyckades plocka bort Zoran ur H43:s anfallspel.

Totalt sett en bra match och H43 behöver alls inte skämmas för sin insats. Utöver Zoran tycker jag att Brännberg, Creutz och Espen i målet gör klart godkända insatser, även Christoffer Fors förtjänar att nämnas.
Defensivt gör hela laget på nytt en mycket bra match, och det verkar som man med Nemanja tillbaka i laget verkligen fått ett 6-0 försvar som fungerar och där man dessutom uppträder med pondus och självförtroende. Låt vara att orken tröt lite mot slutet.
Dock måste jag appropå försvarspel ge Ola Anto en liten känga. Om man är överspelad Ola, dra då inte ner någon bakifrån. Du hade behövts som ett alternativ i mitten igår. Och nu får vi dessutom klara oss utan dig en match då du blir avstängd om jag förstår reglerna rätt.

Lugi är just nu ett bättre lag än H43. Det svider i mitt blå hjärta att konstatera det men så är fallet. Kim Ekdahl du Rietz var outstanding, men så har man ju också Anders Hallberg som på nytt gör en fin match. Och mellan varven glimtar även Joakim Bååk till, även om jag tycker han verkar vara i en lite formsvacka.
Och även om jag är nöjd med H43:s försvarspel så känns det ändå som om Lugis är ytterliggare lite bättre.

För H43:s del gäller nu att träna anfallspel för det är där det brister. Det måste vara fler som kliver fram. Att Zoran punktas är inget nytt utan något som mer eller mindre inträffar varje match, därför måste man hitta ett spel som fungerar där Zoran är punktad. Jag vill egentligen inte gnälla mer på Daniel Lindqvists sviktande form, man han är typen av spelare som ska kliva fram och ta ansvar. Nu var han mållös igår igen och körde gång på gång fast i Lugis försvar. Jag är helt säker på att han själv är frustrerad, men han är så viktig för H43.

Det var en rätt trevlig upplevelse att gå på derby igår. För första derbyt på länge kände man lite rivalitet inför matchen, tycker tyvärr att vissa derbyn varit avslagna på sistone. Drygt 2600 på plats, helt okej. Men personligen kan jag aldrig vara nöjd med mindre än 3000 på ett derby.
Och Lund är inte Sveriges bästa och hetaste handbollstad. När Lugis speaker försöker elda igång publiken med det påståendet blir det bara patetiskt.

Kommentarer
Postat av: Marcusoliwia

I found your blog on google. I think your blog is the best :)

2011-08-29 @ 16:44:13
URL: http://marcusoliwia.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0