Hedersam förlust mot Sävehof

Jag bad inför matchen om att få se lite linjer i anfallspelet, tålamod och ett jävla taggat och tätt försvarspel. Det fick jag. Lägg därtill en närmast formidabel Espen Christensen långa stunder i målet.


Det ovan skulle kunna vara inledningen på ett inlägg efter en seger. Men nu var det ju Sävehof vi mötte ikväll. Och efter deras andra halvlek så är det bara att lyfta på hatten. Sävehof är, trots en rätt slätstruken första halvlek idag, ett förbaskat bra handbollslag.

Lite surt känns det givetvis. I 40 minuter av den här matchen satt H43 i förarsätet. Långa anfall, tålamod utnyttjade sin kapacitet på ett strålande sätt. Bakåt var det tajt och tätt och en härlig vilja, sävehof kom ingenstans i sitt anfallspel. Och dem skott som kom utifrån tog i många fall Espen.


Sen kom då vändningen. Sävehof ställer om med en punktmarkering på Zoran Roganovic som H43 aldrig riktigt klarar att lösa. Ungefär samtidigt börjar försvarspelet att mattas något. Inte mycket att säga om kanske. Men jag kan tycka att det är lite konstigt att man inte har fler tydliga motvapen mot punkten av Zoran. Det kan knappast va så att man blir förvånad över en punkt på Zoran.


När det gäller individuella insatser så har jag redan nämnt Espen i målet.
Zoran är bra som vanligt så länge han får vara med och leka.
Jens Eriksson gör ikväll en alldeles utmärkt insats, och plötslit minskades saknaden av Anton Månsson en del.

Johannes Sandgren gjorde comeback med den äran tycker jag, ett par härliga underarmskott och i övrigt helt okej spel, körde kanske fast lite mycket när ytorna skulle skapas vid Zorans punkt.
Sen tycker jag att Alexander Ekdahl då och då visar goda intentioner som spelfördelare, får han tid att bli varm i kläderna kan det nog bli riktigt bra på sikt.
Den enda som nog för underkänt för sin insats idag är Kalle Björkman. Jag gillar verkligen den här killen, han springer och springer, kämpar och sliter, eldar på publiken, men Kalle, om du ska få godkänt av mig måste du börja sätta dit dina lägen. Det duger inte i Elitserien att missa 3 rena frilägen.


Synd att Daniel Lindqvist saknades idag, rör sig om någon form av skada, vet inte vad. Nu när Johannes är tillbaka var det ju mer bredd vi skulle få, så blev det inte ikväll i alla fall. Hoppas inte att det är något allvarligt.


För allvarligt är vad jag är rädd att det är med Andreas Bamberg. Han gjorde också en helt okej insats idag förresten. I matchen slutminuter i samband med en stegisättning så skriker han till och sjunker ihop. Därefter får han knät lindat. Jag är nu ingen expert på området, men när skador brukar komma till på det här sättet, det var endast tal om lättare kontakt, brukar det kunna vara allvarligt. Hoppas jag har fel.


Hur som helt, en bra insats av H43 som jag verkligen är nöjd med. Tror faktiskt att man slagit vilket annat lag som helst med kvällens spel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0