Handbollsklubben

Handbollsklubben har ju startat igen för säsongen. Och det har varit ganska många åsikter om programmet. Jag har också en del åsikter, men inte om programmets innehåll. För jag har i princip aldrig möjlighet att se det. Min första åsikt blir således sändningstiden.
Jag är skiftarbetare med obekväma arbetstider och när Handbollsklubben drar igång efter 22 är jag antingen på väg till jobbet, på jobbet eller i säng inför en mycket tidig morgon. Jag lär inte vara ensam om det här problemet. Och inte minst lär väldigt få barn och ungdomar vara vakna och titta på programmet. Barn och ungdomar som är framtiden behöver få upp ögonen för handbollen.

Min andra åsikt är konceptet. Är jättebra att handbollen har fått ett magasin med möjlighet för våra experter att tycka till. Men jag hade hellre sett ett "Handbollskväll" där ett antal elitseriematcher refererades och man i större utsträckning satte elitserien i fokus.
Tillsammans med heh och i förlängningen svenska handbollsförbundet kunde man ha en dag, exempelvis torsdag, där Tv4 Sport får sända en match direkt kl 19.00 följt av handbollsklubben där man rapporterar från eventuella övriga matcher och tar upp övriga diskussionsämnen.

Jag gillar Tv4:s satsning på handboll. Och bundesliga handboll när den är som bäst är riktigt bra. Men jag hade hellre sett en större inriktning på den inhemska handbollen. Det är intresset för elitserien som måste stärkas. Då kommer mer publik till arenorna, klubbarna tjänar mer pengar och våra talanger får bättre förutsättningar att utvecklas. För det är ju hemma i sverige allting börjar innan man blir proffs och kanske till slut landslagsstjärna!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Håller fullkomligt med!

2010-11-27 @ 15:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0