Där satt den!

Det blev en härlig seger mot IFK Kristianstad igår med hela 30-24. Siffror som kanske borde varit ännu större.
Ledning i paus med 17-8 efter felfritt försvarspel och en makalös Espen Christensen i mål. Men det ska också erkännas, Kristianstad var fruktansvärt dåliga och totalt sett var det kanske inte någon speciellt bra match vi fick se.

Känns som om 6-0 försvaret med Jens Eriksson och Nemanja Milosevic börjar sätta sig allt mer. Jag är ledsen Ola Anto, men jag saknade dig överhuvudtaget inte igår.
Ett bra försvarspel leder dessutom till kontringslägen. Dessa lägen kan dock H43 fortfarande utnyttja bättre.

Har nog aldrig sett Espen göra en bättre match i H43:s för kvällen gröna målvaktströja. Ska erkänna att jag var lite orolig för målvaktsidan inför säsongen. Espen har nu vid flera tillfällen sett till att jag inte behöver vara det längre.

Anfallspelet då? Jo gör man 17 mål i en halvlek och 30 totalt så vore det dumt att gnälla för mycket. Det jag framförallt tyckte om igår var sättet man periodvis utnyttjade hela laget på ett sätt vi inte ser för ofta. Många utspel till kanterna och inspel till linjen.
Dessutom var det härligt att se hur Daniel Lindqvist och Johannes Sandgren klev fram i början av andra halvlek när punkten på Zoran kom. Hoppas förresten att Lindqvist snart är tillbaka, han stukade foten 10 minuter in i andra halvlek.

Något negativ kanske. Ja det skulle i så fall vara att man fortfarande har för svårt att hantera en punktmarkering på Zoran. Lindqvist och Sandgren gjorde det bra i början, men efter ett tag kör man på nytt fast. Här är något man verkligen behöver träna på då det knappast var sista gången Zoran blev punktad.

Till sist kan jag inte låta bli att nämna domarinsatsen. Jonas Johnson & Stefan Silvferberg dömde. På intet sätt någon katastrof insats, det är inte det. Men jag har vid flertalet tillfällen nu sett Stefan Silvferberg ha en tendens att blåsa sönder matcher. Framförallt i första halvlek känns det som om han vill sätta sig i respekt gentemot spelarna och visa att det är han som bestämmer. Detta gör han genom att ta många tvivelaktiga domslut och inte minst tveksamma utvisningar. Tror knappast att han får provision per utvisning, men ibland känns det nästan så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0