Ystad byter tränare

Så var Pelle Källs dagar i Ystad räknade. Har väl legat i luften lite grann. Ystad är så här långt säsongens negativa överaskning. Undrar var Pelle tar vägen nu. Hans cv börjar bli befläckat med mindre smickrande meriter. Sen kan man alltid fråga hur mycket som är tränarens fel. Förra året i H43 hade Pelle Käll ett tufft år med en del skador på nyckelspelare. Och jag tror aldrig något lag har varit så drabbade av sjukdomar som Ystad varit i år.

Ny tränare blir istället Basti Rasmussen. Han kan verkligen Ystadhandbollen utan och innan. Får se om han kan få fart på Ystad som i nuläget faktiskt ligger farligt nära en kvalplats. Om nu Ystad får en ny tränare effekt, låt oss hoppas att den dröjer till efter vm uppehållet. För närmast väntar ju dubbelmöte med H43.

Situationen i Ystad kan väl både ses som negativ och positiv med H43 ögon. Vi får helt enkelt invänta mellandagarna och se resultatet.

Jonathan Stenbäcken gjorde förresten nytt elitserierekord ikväll med 20 mål när Sävehof besegrade Lindesberg. 20 mål i en match. Det är bara och lyfta på hatten!
Och Lindesberg ja, förlust igen. Nu är avståndet ner 8 poäng, och nu även med lika många matcher spelade. Nu vänder vi blickarna uppåt på allvar tycker jag!

Är möjligt att jag tar ett kortare juluppehåll här på bloggen nu. Men senast den 26:e är jag tillbaka då det vankas match för H43 nere i ystad.

Om inte annat så önskar jag mina läsare en riktigt GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Maria

Riktigt god jul på dig också!!

Ses i arenan den 28:e :)

2010-12-22 @ 22:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0