Svår bortamatch väntar

Eller gör det det egentligen? Drott har ju knappast imponerat i år, och i synnerhet inte på hemmaplan.
Sett till tabelläget borde kvällens drabbning kunna bli mycket intressant. Drott har precis som H43 lyckats ta 5 segrar på 15 matcher. Dessutom har man lyckats få ytterliggare 2 poäng genom oavgjorda matcher.

Förra årets finalist har haft mycket svårt att övertyga hittils i år. Om det är så att man underpresterat i år eller att man överpresterade förra året är svårt att svara på. Kanske är det så att både och är närmast sanningen.
På pappret har man ett starkt lag, och kanske elitseriens bästa tränare i Ulf "Tubbi" Sivertsson.

Lagen har mötts en gång tidigare i år, för ca. 2 månader sendan i Lund då Drott tog en utklassningsseger med 21-31. Till stor del berodde segern på en taktisk triumf där Gunnar Stein Jonsson lyckades radera bort Zoran Roganovic ur H43:s offensiva spel. Vi kan nog räkna med något liknande ikväll, så det gäller att fler kliver fram ordentligt.
För övrigt så räknar jag hemmaförlusten mot Drott tidigare i år som en av säsongens hittils sämsta insatser från H43 håll med mängder av missade frilägen och stundtals riktigt bedrövligt anfallspel.

Enigt skånskan kommer H43 att ställa upp med samma manskap som i senaste matchen mot Kristianstad. Det innebär att Daniel Lindqvist kommer till spel trots att han stukade foten i senaste matchen. Skönt att han är tillbaka redan nu. Han är en av dem som måste kliva fram om nu Drott på ett eller annat sett plockar bort Zoran. Jag vet att jag gnällt en del på Daniel under säsongen, men fram till stukningen senast tyckte jag att han vissa goda intentioner och att formen äntligen är på väg åt rätt håll!

För övrigt behöver försvarspelet fortsätta vara så bra som det varit ett par matcher nu. Ola Anto bör vara tillbaka efter sin avstängning och det ger då fler alternativ i mittförsvaret, och möjlighet till vila för Jens Eriksson och Nemanja Milosevic.
Målvakten är som bekant mycket viktig i handboll så Espen får gärna fortsätta på samma fantastiska sätt som han gjorde mot Kristianstad. Men eftersom alla måste få ha en dålig dag så ser jag gärna att Philip Ståhl, om inte just idag, så vid något tillfälle hoppar in och spikar igen. Detta hade varit något som gett Espen lite lugn och ro. Veteskapen om att det finns någon annan som kan ta över om han inte har dagen!

Om jag inte har fel för mig har Drott hittils i år endast en seger på hemmaplan. Konstigt kan tyckas då dem med sin nya fina arena borde kunna ha mycket publik och ett publiktryck som ger mycket gratis.
Hur som helst så hoppas jag att Drotts andra hemmaseger får komma senare under säsongen. Om alla i H43 presterar på topp finns en god chans att sno med sig poäng i kvällens match. Och varför inte då sno båda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0