Slutspelshäng

Låt mig första bara konstatera att dem svenska damerna har gjort en fantastisk em turnering. En förlust i finalen mot Norge ändrar inte på det faktumet. I finalen stod man emot i en halvlek, sen tröt orken och framförallt anfallspelet gick på kryckor. Norge har en bredare trupp och det var det som fällde avgörandet. När Sverige behövde vila sina stjärnor i andra halvlek så kom rycket.

Svenskorna faller verkligen med flaggan i topp. Norge har i princip kört av allt motstånd i årets turnering, utom just Sverige. Svenskorna har vunnit en match, och i finalen idag står man upp på ett hedrande sätt. Grattis till silvret tjejer. Det här kan vara början på något ännu större!


Min förkylning gjorde att jag valde att stanna hemma idag. SYND! För i halvtid i em finalen blåstes matchen av i baltiska hallen mellan Hk Malmö och H43. Det stod då 29-32 på tavlan. Blå seger alltså med 3 bollar. Så härligt! Detta måste vara lite av säsongens insats!
Vad jag har förstått så har Espen på nytt gjort en gedigen insats i målet. Och framåt gör Zoran 13 mål. Vad säger man? Imponerande.

H43 har verkligen lyckats vända en negativ trend till en positiv den senaste tiden, och nu fick man äntligen vinna på bortaplan, och dessutom gå segrande ur en jämn match vilket tyvärr inte varit fallet så många gånger tidigare i år!

H43 har på allvar häng på lagen ovanför slutspelstrecket. Och även om vi ska undvika att sväva iväg så tycker jag att det på allvar är dags att vända blickarna uppåt! I dagsläget har man endast 1 poäng upp till slutspel, och med tanke på hur jämnt det är från plats 6 och neråt så tycker jag defenitivt att H43 med nuvarande form har kapacitet att vara med och slåss om en slutspelsplats! Dock är truppen fortfarande väldigt känslig för skador. Vågar överhuvudtaget inte tänka på vad en längre skada på Zoran eller Espen skulle innebära!

Nu kan spelare, ledare och även vi supportrar fira jul med något lugnare sinnen. Sen väntar dubbelmöten med Ystad. Ett Ystad med mycket tveksam form. Åtminstone två poäng i dessa möten ska man kunna ha realistiska förhoppningar på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0