Matchdags

Detta inlägg kommer att bli en härlig mix inför två matcher. Givetvis rör det sig om em-finalen för damer mellan Sverige och Norge. Och elitserielunk matchen mellan Hk Malmö och H43.
Normala människor menar säkert att ingen bryr sig om en vanlig elitseriematch när Sveriges damer skriver historia, gör sitt bästa mästerskap någonsin och har chansen att bli bäst i europa. Men jag är ingen normal människa. Jag är en hängiven supporter som följer mitt lag i vått och torrt!
Men givetvis påverkas även jag av dem svenska tjejernas framgångar.

Så här skrev jag inför Sveriges match mot Norge förra söndagen:

Och ikväll spelar Sveriges damer em-match mot Norge. Som jag ser det så är allt annat än en storseger för Norge en överraskning. Norge är om inte det allra bästa, så alltid ett av dem bästa landslagen i världen. Och dessutom på hemmaplan, det här kan bli svårt. Men till dem svenska spelarna kan jag bara säga. Ni har inget att förlora, gå ut och njut av atmosfären och ha roligt på plan, kanske kan ni skaka om norskorna!

Vad fel jag fick då. Och ändå känner jag likadant nu som inför den matchen. Norskorna känns om möjligt som ännu större favoriter nu än inför förra matchen. Dem lär nog brinna av revanschlusta, och dessutom är man inte denna gången försvagade av magsjuka.


Nu är det ju så här att en final är en final. Jag hoppas verklgen att dem svenska tjejerna inte är för tagna av stundens allvar. Att man får igång försvar och målvaktspel. Dessutom får man inte skjuta mitt på målvakten som man så ofta gör. Spela med tålamod tills läget kommer, för det gör det. Ni har allt att vinna. KÖR HÅRT!!!

H43 ska möta ett något decimerat Hk Malmö i eftermiddag. Malmös högersexa Thomas Varsamis har fått blindtarmen bortopererad och spelar alltså inte. Dessutom har H43 bekantingen Hampus Svännel slagit sin axel ur led. Framförallt förlusten av Varsamis kan nog svida lite.
Normalt ska Malmö vara storfavoriter i denna matchen. Man har alleftersom säsongen gått utvecklats till ett stabilt topplag. Men något säger mig att H43 bör kunna överraska lite idag. Och eftersom jag brukar var så bra på att tippa så....

H43 har faktiskt visat gryende form. Man har tre raka segrar på hemmaplan och Nemanja Milosevics inträde i laget har givit en helt annan stabilitet. Jag hoppas att Nemanja får och orkar spela allt mer anfallspel. En 9 meters uppställning med honom, Daniel Lindqvist och Zoran känns mycket konkurrenskraftig på elitserienivå. Då har man dessutom två jokrar att kasta in i Johan Brännberg och Johannes Sandgren. Jag hoppas också få se ett fortsatt fint kontringspel med framförallt Fredrik Creutz längst upp i banan hela tiden. Om Espen Christensen dessutom kommer upp i samma fantastiska form som på sistone så kan detta bli riktigt bra.

Just nu känns det som om min förkylning kommer att hålla mig hemma från balitskan idag. Men man vet ju aldrig när det närmar sig match!


Kommentarer
Postat av: Birger Henningsson

Hoppas din förkylning inte hindrade dig.

Zoran och Espen var magnifika men hela laget spelar med ett störr självförtroende än tidigare.

Man viker helt enkelt inte ner sig:

2010-12-19 @ 19:15:05
Postat av: Maria

En sån härlig vinst av de blå!! Formen går spikrakt uppåt för hela laget, underbart!

2010-12-19 @ 20:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0