Lugi, ett topplag trots allt.

Har i tidigare inlägg dividerat huruvida Lugi kommer att vara ett topplag i år eller inte. Har tidigare inte trott det på grund av alltför ojämna insatser, och ett för stort beroende av den tidigare så ojämne Kim Ekdahl du Rietz.
Nu börjar jag dock på allvar tro att man hamnar topp 4 i tabellen och dessutom via slutspelserien tar sig till semifinal.
Däremot tror jag inte att man är mogna i dagsläget att sett till hela säsongen rå på Sävehof och Guif. Att ta poäng mot Sävehof som man gör igår är givetvis helt okej och tyder på en bra insats.
Men om man inte vinner sina hemmamatcher mot dem här lagen så lär knappast bortamatcherna bli enklare om jag säger så.

Lugi har börjat hitta en jämnhet i sitt spel. Och Kim Ekdahl du Rietz har höjt sin lägstanivå något enormt. Har tidigare ifrågasatt hans landslagsstatus och kanske till och med velat kalla honom elitseriens mest överskattade spelare. Men han har dem senaste matcherna verkligen visat hur bra han är och att han förtjänar en landslagsplats.

Lite drygt 1600 på plats i Fof Arena på en toppmatch kan tyckas lite. Men vädret var faktiskt inte särskilt trevligt igår och trafikverket gick ut med uppmaningen att stanna hemma om man verkligen inte var tvungen att ut och köra så, och det var den avgörande anledningen till att jag själv inte var på plats.
Framtiden får nu utvisa om Lugis avancemang till toppskiktet av tabellen äntligen kan locka publik i Lund. För kommer dem inte nu så tror jag aldrig vi får uppleva riktig handbollskultur i Lund igen. Tråkigt i så fall!

Kommentarer
Postat av: Birger Henningsson

Kul med

denna blogg som dessutom håller på rätt lag.

Jag kommer fortsätta att läsa dina alster.



keep on rocking in the blue world

2010-12-03 @ 14:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0