God fortsättning

Ikväll kör det igång igen efter ett par dagars jullugn. För H43:s del är det bortamatch mot Ystad. Det kryllar inte direkt av inför rapporter på våra skånska tidningars hemsidor och på H43:s egen hemsida konstaterar man kort och gott att det är dags för match. Kom igen, lite mer information skulle ni väl kunna bjuda era supportrar på!!!

Men då jag inte hört något annat utgår jag från att alla dem sem ingått i truppen dem senaste matcherna är friska och krya och klarat av julmaten på ett bra sätt och är redo för match.

Kvällens drabbning är mycket svårtippad. Sett till formen får H43 faktiskt bära favoritskapet efter 4 segrar på dem senaste 6 matcherna. Framförallt segern borta mot Malmö senast imponerar. Men så är det ju det här med tränarbytet i Ystad. Basti Rasmussen tar alltså över efter Pelle Käll. Basti hinner säkert inte ändra något i spelet på den korta tid han har på sig. Däremot kan ett tränarbyte få en moralhöjande effekt hos spelarna.

För H43:s del gäller det att fortsätta på den inslagna linjen. Försvars och målvaktsspelet har varit briljant dem senaste matcherna och behöver så vara eftersom H43:s anfallspel inte är elitseriens bästa. Det enda som kanske oroar mig är att efter så många makalöst bra insatser av Espen i målet måste det förr eller senare få lov att komma en reaktion. Vi kan inte räkna med att Espen ska spika igen i varje match.

Anfallspelet är som sagt H43:s svaga sida. Glädjande då att det tagit flera kliv i rätt riktning den senaste tiden. Dessutom hoppas jag fortfarande på att Nemanja orkar och får spela mer och mer anfall. Då får vi ett skyttehot på vänster9 som vi annars saknar. Låt Daniel Lindqvist spela mitt9, och Zoran till höger. Jag vet om att jag nämnt detta förr och därmed riskerar att bli tjatig, men jag tror så stenhårt på den här uppställningen.

Annandagshandboll börjar bli en riktigt stark tradition. En tradition som bandyn sedan tidigare har. Svt bevakar från någon bandymatch i eftermiddag. Tv4 Sport väljer att visa handboll från bundesliga i tyskland. Konstigt att den svenska elitserien har svårt att hävda sig!

Kör nu hårt idag H43. Skiter det sig får ni chans till snabb revansh redan på tisdag när Ystad kommer till Fof Arena. Men helst vill jag se 4 poäng på 2 dagar här. I så fall är man på riktigt med i slutspelsracet efter vm uppehållet.

Kommentarer
Postat av: Birger Henningsson

Håller helt med dig vår hemsida och flera av de andra elitserielagens för den delen innehåller allt

för lite information. Trots sina brister är vår ändå en av de bättre men mycket återstår att göra.

Hur är läget med Bamberg, var har Måns G tagit vägen

med mera.

2010-12-26 @ 12:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0