Förlust i Ystad

Det är alltid vanskligt att uttala sig om en match man inte sett. Jag har i skrivande stund inte heller läst några rapporter ifrån Ystad. Mina åsikter grundar sig på den knapphändiga information jag fått av att följa matchen på heh:s online rapportering.
MEN SLUTA FÖR HELVETE SLARVA, är min spontana känsla så här direkt efter att matchen är färdigspelad.

Ystad hade ledningen i halvtid med 15-11, ingen katastrof men dock. Rapporteringen jag följde skvallrade om mängder med missade H43 avslut.

Andra halvlek börjar helt okej. Och mellan 5-10 minuter in i halvleken börjar man få kontakt. Om jag inte missminner mig stod det då 20-18 och dessutom får Ystad här en spelare utvisad. I det läget får inte handbollspelare på högsta nivå i Sverige kasta bort tre anfall i rad med kontringsmål i baken som följd. Här avgörs matchen!
Nu vill jag inte gnälla mer om just det förrän jag läst en utförligare matchrapport.

Annars kan konstateras att det är svårt att vinna en bortamatch om man släpper in 35 mål. Kanske var försvars och målvaktspelet inte lika bra idag som i dem senaste matcherna. Men många insläppta mål kan lika mycket bero på just slarvigt anfallspel med kontringsmål i baken som följd.

Till H43:s försvar kan kanske sägas att det verkade som om Ystad spelarna fick just en injektion av tränarbytet och satte högsta fart från början. Dessutom är ju en bortamatch i Ystad knappast något man ska förvänta sig att vinna hur som helst. I alla fall inte sett till tipsen inför säsongen.

Till råga på allt så vann Lindesberg, Hammarby och Alingsås sina matcher ikväll. Lag som befinner sig i samma tabellregion som H43, ja kanske inte Alingsås längre. Kanske var jag för snabb med att vända mina blickar uppåt. Får hoppas på revansh på tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0