Dem svenska tjejerna har något stort på gång

Nu var tanken att eftermiddagens blogginlägg skulle vara ett inför H43-Aranäs inlägg, men ett antal tjejer i gult och blått ville annorlunda igår kväll. Så hur mycket H43:are jag än är så förstår även jag en elitseriematch mellan sjätte och trettonde lag i tabellen åtminstone tillfälligtvis får stå i skymundan. Jag återkommer dock med ett senare inlägg med lite åsikter inför kvällens match.

Kanske borde jag börja fundera på att lägga ner den här bloggen. För någonstans kan jag känna att om man skriver en blogg om handboll så bör man också kunna en del om handboll. Och igår kväll så förstod vi alla att jag inte fattar ett endaste dugg om handboll. Å andra sidan, och till mitt försvar, vi förstod också igår kväll att alla så kallade experter inte heller förstår ett dugg om handboll, så jag låter nog bloggen leva ett tag till

I mina två senaste inlägg har jag skrivit saker som, Norge känns övermäktiga, lika bra att ha en eventuell mellanmatch nu och hoppas att siffrorna inte blir för stora till Norges favör. Har sällan haft så fel.
Tyvärr gjorde mitt arbete på nytt att jag inte kunde se matchen men i detta fallet talar nästan siffrorna sitt eget språk. Sverige måste för tillfället ha världens bästa försvar, för man släpper inte in så lite som 6 mål mot Norge i en halvlek, man gör bara inte det. Och bakom detta försvaret stod Cecilia Grubbström i sin första em-match efter tre matcher på bänken, och spikar igen totalt.

Anfallspelet vet jag för lite om för att uttala mig om, men så länge man endast släpper in 19 mål i en match så har man råd med ett anfallspel som går på kryckor lite grann. Nu säger jag inte att så var fallet just igår, men i alla fall.

Nu har man Ungern och Frankrike kvar att möta. En seger böra räcka för semifinal. Men jag tänker banne mig inte ge mig på att tippa hur matcherna går, jag har gjort bort mig tillräckligt redan.

Det är gött och va svensk!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0