Ännu en sur förlust

H43 gjorde troligen en riktigt bra match ikväll borta mott Drott. Jag skriver troligen då jag inte sett eller hört matchen, och inte heller än läst någon utförlig matchrapport.
Men man ledde matchen i omkring 50 minuter, ett tag i andra halvlek var ledningen så stor som 4 mål.
Att göra 29 mål på bortaplan mot Drott vittnar om bra anfallspel, något vi H43:are inte direkt är bortskämda med. Dessutom i en match där Drott på nytt lyckas med sin stränga bevakningen på Zoran Roganovic. Han gjorde tydligen endast 3 spelmål ikväll.

Kanske är man inte lika lyckosamma i sitt 6-0 försvar som i dem senaste matcherna, och kanske Espen hade något av en mellandag, jag vet som sagt inte, men att släppa in 31 mål är inte heller någon katastrof.

Det som är riktigt surt och jobbigt är att man på nytt tappar en ledning i slutskedet av en match. Varför? Tror knappast att spelarna är dåligt tränade om någon nu är inne på den teorin. Det är seriösa elitidrottsmän vi pratar om som i princip har kollektiva träningar varje dag. Nej jag är tämligen säker på att problemet sitter i spelarnas huvuden. I det utsatta tabelläge man är i och med flera förluster vid tidigare jämna lägen så är det klart att osäkerheten kommer krypande, man blir rädd att förlora igen.
Kanske är det drastiska åtgärder, men undrar vad en idrottspsykolog hade kunnat ha för påverkan?

Nåja, ska väl inte vara alltför besviken ändå. Vi är ju trots allt 8 mål närmare Drott nu än tidigare i höstas. Och som jag var inne på igår. Det är faktiskt fortfarande närmare upp till slutspel än ner till Lindesberg.
Fortsätt nu på den här linjen så kommer fler segrar. Mycket glädjande som sagt att anfallspelet verkar fungera utan att det för den sakens skull är Zorans one man show.
Och eftersom jag gnällt så mycket på Daniel Lindqvist innan så får jag nog ge honom lite beröm ikväll, 6 mål och H43:s näst bäste målskytt.

Nu väntar ett kortare uppehåll för world cup spel vilket ger chans till träning i en vecka, sen vill jag se seger mot Aranäs nästa måndag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller helt med dig om dina kommentarer. Skönt att se att Lindqvist, liksom resten av laget, verkar vara på väg mot en bättre form.



Roligt att ha hittat din blogg förresten! :)

2010-12-05 @ 23:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0